Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 

Εκδηλώσεις


Ένας μεγάλος καλλιτέχνης και δραστήριος πολίτης στα Βριλήσσια

7/2/2016

Ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Έλληνες ζωγράφους, που έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες ατομικές και συλλογικές εκθέσεις στο εσωτερικό, έχει εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε μεγάλες διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο και έχει βραβευτεί για το έργο του στην Ελλάδα και το εξωτερικό, βρέθηκε στα Βριλήσσια την Κυριακή 7 Φλεβάρη, προσκαλεσμένος της Κινηματογραφικής Λέσχης Βριλησσίων Cine Δράση.

Στη διάρκεια της ολοήμερης εκδήλωσης στην αίθουσα του ΤΥΠΕΤ, εξέθεσε έργα του και στο τέλος της ημέρας κουβέντιασε με το κοινό για την πορεία του στις εικαστικές τέχνες, τις απόψεις του για τα καλλιτεχνικά πράγματα και όχι μόνον της χώρας, τις σχέσεις καλλιτέχνη και έργου και άλλα πολλά. Τον Μανώλη Χάρο παρουσίασαν στους παραβρισκόμενους, εκ μέρους του Cine Δράση ο Τάκης Μάτσας και η Σμαράγδα Καζασίδου, που αναφέρθηκε στην καλλιτεχνική και κοινωνική του προσφορά.

O Μανώλης Χάρος εξήγησε ότι επέλεξε να παρουσιάσει κάποια συγκεκριμένα έργα, σε αναφορά με το χώρο προβολής τους, δηλαδή τον δημοτικό χώρο του ΤΥΠΕΤ που αποτελεί μια απλή «συνεδριακή» αίθουσα χωρίς υποδομή για εκθέσεις. Έτσι επέλεξε να φέρει 8 έργα μεγάλων διαστάσεων, από διάφορες φάσεις της δουλειάς του, για να τα αναδείξει όσο γίνεται καλύτερα.

Τα έργα αυτά, όπως σημείωσε ο ζωγράφος ήταν τμήμα της έκθεση που είχε πραγματοποιηθεί πριν από 10 χρόνια στο Βυζαντινό Μουσείο και στην Κέρκυρα και αφορούσε ένα ιστορικό έργο, το Νησί των νεκρών, του Ελβετού ρομαντικού ζωγράφου Α. Μπέκλιν, που τελείωσε στα τέλη του 18ου αιώνα και επηρέασε πολύ τη ζωγραφική.

«…Πρόκειται για εμβληματικό έργο και εγώ προσωπικά ασχολήθηκα μαζί του γιατί έχω μια ευαισθησία στα νησιά, την αίσθηση του κόσμου που βγαίνει μέσα από τη θάλασσα και βρίσκεται μέσα στο υγρό στοιχείο...» τόνισε.

Στη συνέχεια ανέλυσε «τα πώς και τα γιατί» κάθε πίνακα που βρίσκονταν στην αίθουσα. Ο καλλιτέχνης έχει μακρά ιστορία πειραματισμού με το υλικά, κάτι που φαίνεται να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στην τέχνη στις ημέρες μας. Δουλεύει πολύ με κύριο μέσο το χαρτί. Τα συγκεκριμένα έργα της έκθεσης, ζωγραφίστηκαν αρχικά σε λάδι, στη συνέχεια εξαϋλώθηκαν μέσω σκαναρίσματος σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και εκτυπώθηκαν σε χειροποίητα ιαπωνικά χαρτιά μεγάλων διαστάσεων. Ο τίτλος, όπως εξήγησε ο Χάρος κρύβει μια παιγνιώδη και υπονομευτική διάθεση, ενώ στην πραγματικότητα η απεικόνισή του δίνει μια άλλη διάσταση στην αντίληψη για τη σιωπή και το «επέκεινα», παρουσιάζοντας τα με γαλήνια, έντονα χρωματισμένα τοπία.


Ακολούθως ο ζωγράφος, με αφορμή κάποια μικρά βίντεο που προβάλλονταν ταυτόχρονα στην αίθουσα, στάθηκε σε δύο συγκεκριμένες δουλειές του. Η πρώτη αφορά στην εικονογράφηση των Μύθων του Αισώπου. Το σχετικό βίντεο είχε τραβηχτεί σε έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη με 25 περίπου δισδιάστατα έργα του καλλιτέχνη καθώς και ντοκουμέντα και ιστορικές αναπαραστάσεις από παλαιότερες εκδόσεις και εικονογραφήσεις των μύθων του Αισώπου «...που παρά το πέρασμα των 2.500 χρόνων εξακολουθεί να είναι επίκαιρο, ένα πολυπρισματικό όχημα για την έκφραση κριτικής βασικών κοινωνικών συμπεριφορών...». Πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο αυτό έχουν οι ομιλούντες χαρακτήρες των ζώων, η αλεπού, το λελέκι, το ποντίκι, το βόδι, το κοράκι, το βατράχι, το κουνούπι. Στα πλάσματα αυτά, αποδίδεται ένας εσωτερικός κόσμος, πλούσιος σε αρετές, εμμονές, κακίες.

Σκοπός της εικονογράφησης του ήταν, μέσα από τα μικρά αυτά αφηγήματα με ηθικοδιδακτικό, συμβολικό, αλληγορικό και παραβολικό χαρακτήρα, να μυήσει το κοινό και κυρίως τα παιδιά, σε έναν κώδικα ηθικής, που αντιστοιχεί στην σημερινή κοινωνία και πολιτισμό με εύληπτο τρόπο. Ο ζωγράφος, όπως είπε ο ίδιος, μετά από μία πολύχρονη έρευνα σε βιβλιοθήκες, συλλογές και αγορές, στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ανακάλυψε ότι οι αναπαραστάσεις των μύθων, έτσι όπως αυτές παρουσιάζονται μέσα στο χρόνο, μεταφέρουν, ανάλογα με τις συνθήκες της κάθε εποχής, διαφορετικά μηνύματα, που αντιστοιχούν στα ήθη και τα έθιμα της εποχής, αλλά διατηρούν πάντα, την ποίηση της μεταφοράς και την αμεσότητα των γνωστών σε όλους ιστοριών. Με την δική του εικαστική του παρέμβαση, «...συμμετέχει στο έργο του Αισώπου που μεταβάλλεται καθώς προσαρμόζεται στις ανάγκες των εκάστοτε κοινωνικών, πολιτικών και πολιτισμικών αιτημάτων, όπως και ο κάθε εικαστικός επηρεάζεται από τον προκάτοχό του και συνεχίζει τη δική του διαδρομή ανά τους αιώνες... ».

Οι μύθοι παρουσιάζονται από τον Μανώλη Χάρο με τη χρήση μέσων, υλικών και τεχνικών που χρησιμοποιούσαν οι ποπ καλλιτέχνες στην δεκαετία του εξήντα: ακρυλικά, ακουαρέλα, αλουμίνιο, κολάζ, σχέδιο, ξυλογραφία, βίντεο, ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες κ.ά. Το έργο του αυτό όπως και το επόμενο που αφορούσε στην Ακρόπολη απευθύνονται κυρίως σε παιδιά και για αυτό το λόγο έχουν δημιουργηθεί έτσι ώστε αυτά να μπορούν να τα επεξεργαστούν, να παίξουν μαζί τους και να τα συναρμολογήσουν πάλι και πάλι και μάλιστα ευκολότερα από τον ίδιο.

Της ομιλίας ακολούθησε ζωηρή συζήτηση με πολλές ερωτήσεις από το κοινό για τη δουλειά του, για το από που αντλεί την έμπνευσή του, το αν υπάρχουν αυτοβιογραφικά ή ψυχαναλυτικά στοιχεία σε αυτό, αν προτιμά να εργάζεται μόνος ή σε συνεργασία με άλλους, καθώς και για την εμπειρία του ως δραστήριος πολίτης.

Ο καλλιτέχνης ρωτήθηκε επίσης για τη σχέση της ζωγραφικής με τις άλλες τέχνες, για το τεράστιο κόστος των ζωγραφικών έργων που τα καθιστά απλησίαστα όσον αφορά την κατοχή τους από το μέσο άνθρωπο, καθώς και για την επίδραση της κρίσης στον πολιτισμό και τη θέση του έργου τέχνης και του ίδιου του καλλιτέχνη σε περιόδους σαν αυτή που βιώνουμε σήμερα.

Σε όλες αυτές τις ερωτήσεις ο Μανώλης Χάρος απάντησε με σεμνότητα, ήθος και γενναιοδωρία, χαρακτηριστικά τα οποία έδειξε από την αρχή της συνεργασίας μας. Όσο για εμάς από το Cine-Δράση θα συνεχίσουμε να οργανώνουμε εκδηλώσεις, από τις οποίες κερδίζουμε τόσο εμείς, όσο και όλοι όσοι τις παρακολουθούμε.

Τέλος, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όσους συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης. Εκτός από το μέλη του Cine-Δράση, που από νωρίς μετέφεραν και έστησαν τα έργα με την καθοριστική βοήθεια του καλλιτέχνη ή διακόσμησαν και καθάρισαν την αίθουσα, ευχαριστούμε τη φίλη Πίτσα Κούρτη που διέθεσε το βανάκι της για την μεταφορά των έργων καθώς και τους Νίκο Μήτση και Σπύρο Τσιρίκο, εργαζόμενους του Δήμου Βριλησσίων, που με την έγκριση του δημάρχου προσφέρθηκαν να βοηθήσουν στην μεταφορά, παρόλο που τελικά δεν χρειάστηκε να αξιοποιηθεί η βοήθεια τους.

Ευχαριστούμε επίσης όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους, τον φίλο της Λέσχης γλύπτη Κυριάκο Ρόκο, τον πρώην δήμαρχο Βριλησσίων Κώστα Ιωαννίδη και άλλους.


Η Ομάδα του Cine – Δράση


περισσότερα...
Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Κωστής Παπαγιώργης
Οι αριθμοί είναι λιγότερο αμφίσημοι από τις λέξεις, η φιλοσοφία υπερέχει γιατί είναι η μόνη που μπορεί να σκέφτεται κάτι και συνάμα να σκέφτεται ότι το σκέφτεται.


Τα σχόλια σας...
Καταστρέφουν το πράσινο στο όνομα του περιβάλλοντος!18/6/2024 Τασία Μάρη
Πολύ ενδιαφέρουσα η παρέμβαση της Δράσης για μια άλλη Πόλη. Πιστεύω ότι το πιο σημαντικό σημείο του άρθρου, το οποίο θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους , είναι το παρακάτω: " ....Είναι γνωστό το φαινόμενο, ξαφνικά όλοι οι Δήμοι να βάζουν όργανα γυμναστικής στα πάρκα τους, όλοι να αλλάζουν τους λαμπτήρες οδοφωτισμού τους με Led, όλοι να εγκαθιστούν υπόγειους κάδους συμπίεσης απορριμμάτων, όλοι να εκπονούν Σχέδια Βιώσιμης Ανάπτυξης & Κινητικότητας, όλοι να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να εγκαθιστούν δωρεάν σταθμούς φόρτισης, ναι, ζούμε σε έναν οικολογικό κόσμο που κινείται συντονισμένα και βελτιώνει την καθημερινότητά μας. Εκεί το χρήμα, εκεί πρωταγωνιστεί και η Αυτοδιοίκηση!...." Δυστυχώς, από την .... Τοπική Αυτοδιοίκηση, το δεύτερο συνθετικό είναι δυστυχώς όρος κατ΄ ευφημισμόν......
Ο πολίτης απέναντι στον Μινώταυρο μέσα στο κράτος - λαβύρινθο15/5/2024 Γιώργος Θωμάκος
Έχω ανάλογη δυσάρεστη εμπειρία από την ΑΑΔΕ, την αυθαιρεσία των υπηρεσιών της, τις δυσλειτουργικές πλατφόρμες της ,τα ηλεκτρονικά αδιέξοδα και την "απρόσωπη" "από μηχανής" ταλαιπωρία που περιμένει τον κάθε ανυποψίαστο πολίτη ( που δεν είναι λογιστής ή φοροτεχνικός). Και ως επιστέγασμα, ο Διοικητής της ο κύριος Πιτσιλής να κομπάζει ότι με την ηλεκτρονική διοίκηση έχει καταφέρει να μειωσει την προσέλευση του κοινού προς τις υπηρεσίες(αφού έχει πρώτα κλείσει όλες τις τοπικές εφορίες και έχει πάει τις υπηρεσίες στου διαόλου τη μάνα). Άλλη μία Ανεξάρτητη αρχή που "απολαμβάνει" την ανεξαρτησία της από το να λογοδοτεί στους πολίτες. Προσωπικά, δεν μπορώ να ανεχθω την "ανημπορια" αντίδρασης απέναντι σε τέτοιες.αυθαιρεσίες. Μετα απο δύο ενδικοφανεις προσφυγές (στις οποίες δικαιώθηκα) και ένα email διαμαρτυρίας στα διοικητή της ΑΑΔΕ σκοπεύω να στείλω αναφορά για τις δομικές παθογένειες της φορολογικής διοίκησης στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών κ Διαφάνειας στη Βουλή. Είναι σίγουρο ότι εκτός από εμένα υπάρχουν και πολλοι αλλοι στην αντίστοιχη θέση. Ευχής έργον θα ήταν να γίνει κάτι συλλογικά.
Τα Βριλήσσια στο μέτωπο των Δήμων που αντιδρούν 7/5/2024 ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
Πρόκειται για ένα υδροκέφαλο κράτος και ένα επίσης υδροκέφαλο λεκανοπέδιο. Η ζήτηση κατοικιών είναι ασφυκτική και οι "αρμόδιοι" όπως πάντα καλούνται να την αντιμετωπίσουν άρον άρον, (τηρουμένου βεβαίως κάθε μέτρου που εξασφαλίζει τα συμφέροντα των εχόντων προσβάσεις στο κράτος). Θέλουμε σπίτια και δεν έχουμε γη; Δίνουμε ύψος, αδιαφορώντας αν ο συνωστισμός που δημιουργείται έτσι δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία των πόλεων και την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Κανένας από αυτούς τους νεαρούς και νεοεμφανιζόμενους, αμερικανοσπουδαγμένους πολιτικούς με τον αέρα σαράντα καρδιναλίων δεν θα σπάσει το κεφάλι του προκειμένου να αντιμετωπίσει ριζικά ένα θέμα πριν η βόμβα σκάσει στα χέρια μας, εστιάζοντας στα αίτια. Θα κινηθούν με συνοπτικές διαδικασίες για να κατασπαράξουν ό,τι έχει απομείνει και "τσιμέντο να γίνει". Διότι, αν η χώρα είχε διασώσει κάποιες πολιτικές προσωπικότητες και αν διέθετε πολιτικούς ικανούς να παράγουν πολιτική με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, όπως για παράδειγμα υπήρξε ο πρόσφατα εκλιπών Μιχάλης Χαραλαμπίδης, κάποιον θα ενδιέφερε αυτό το τρομαχτικό άνοιγμα ανάμεσα στα κέντρα και στις περιφέρειες, όπου υπάρχει μεγάλη στενότητα ευκαιριών απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας των εκεί πληθυσμών με αποτέλεσμα η ύπαιθρος να ερημώνει και να μαραζώνει την ώρα που τα κέντρα ασφυκτιούν. Γιατί εκεί βρίσκεται η κύρια γενεσιουργός αιτία των δυσλειτουργιών της πόλης. Χρειάζονται αντιστάσεις ώστε να μην εφαρμόζονται μέτρα που επιβαρύνουν την κατάσταση στις πόλεις, σαν αυτά που συζητούνται, αλλά ταυτόχρονα και αναβάθμιση των υποδομών και της ζωής στην περιφέρεια, ώστε να συγκρατούνται οι πληθυσμοί τους εκεί. Αυτά μεταξύ άλλων πολλών με δεδομένο το παντελώς αφερέγγυο σύστημα εξουσίας.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2024 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου