Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
11/6/2024

«Μια Στάση πριν το Τέλος» στην τελευταία χειμερινή προβολή του Cine Δράση

Michael Jordan, Melonie Diaz, Kevin Durand, Πέμπτη 13 Ιουνίου 9:00μμ, ΤΥΠΕΤ

Η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές της την Πέμπτη 13 Ιουνίου, στις 9:00μμ, στο ΤΥΠΕΤ με την ταινία «Μια Στάση πριν το Τέλος». Είναι η τελευταία προβολή που γίνεται σε κλειστό χώρο, καθώς από τις 20 Ιουνίου το Cine Δράση γίνεται θερινό και μεταφέρεται στο Β’ Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου & Ξάνθης).

Το «Fruitvale Station» είναι ντεμπούτο του Ryan Coogler, απέσπασε το Βραβείο Κοινού και το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Sundance και διάκριση στο Φεστιβάλ Καννών. Ένα οξυδερκές, ρεαλιστικό ανθρωπιστικό και ευαίσθητο πολιτικό φιλμ, σχεδόν ντοκιμαντέρ, με καυτό θέμα που χωρίς καμία επιτήδευση επισημαίνει την αξία κάθε ανθρώπινης ζωής. Ένα μήνυμα αφύπνισης προς κάθε κάτοικο αυτού του πλανήτη ότι υπάρχει ακόμα ρατσισμός και θανάσιμη αδικία, παρά τα όσα και όποια βήματα έχουν γίνει.

Βασισμένη σε ένα πραγματικό γεγονός, η ταινία αναδεικνύει την ανθρώπινη διάσταση ενός περιστατικού αστυνομικής βίας που συντάραξε της ΗΠΑ. Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2009, ο 22χρονος Αφροαμερικανός Όσκαρ Γκραντ, κάτοικος του Όκλαντ της Καλιφόρνια, πατέρας μιας κόρης, βρέθηκε περαστικός σε ένα σταθμό τρένου στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο με τη γυναίκα του και τους φίλους του. Με ελάχιστη αφορμή, οι αστυνομικοί του σταθμού συνέλαβαν την παρέα. Μπρούμυτα, με τα χέρια του δεμένα πίσω, ο άοπλος Όσκαρ πυροβολήθηκε εν ψυχρώ πισώπλατα από έναν λευκό αξιωματικό. Πέθανε λίγες ώρες αργότερα. Κανένας λόγος, καμία αιτία για αυτό τον γεμάτο αψυχολόγητα ερωτηματικά πυροβολισμό που έκοψε το νήμα μιας ζωής και προκάλεσε ψυχικό τραύμα όχι σε έναν, αλλά σε πολλούς ανθρώπους. Ο αστυνομικός ισχυρίστηκε ότι το έκανε άθελά του, καθώς πάνω στη σύγχυση της στιγμής πίστεψε ότι κρατούσε το τίζερ και όχι το όπλο του. Εξέτισε ποινή 11 μηνών για ανθρωποκτονία από αμέλεια προτού αφεθεί ελεύθερος. Αυτή η τραγική ιστορία καταγράφηκε από αμέτρητους ανθρώπους που βρίσκονταν στην πλατφόρμα, με κινητά τηλέφωνα και φωτογραφικές μηχανές. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο αναρτήθηκαν αστραπιαία στο διαδίκτυο, προκάλεσαν αποτροπιασμό στους πολίτες ολόκληρης της Αμερικής και αναζωπύρωσαν τις συζητήσεις για τις φυλετικές διακρίσεις, τη βία της αστυνομίας και την πολιτική δικαιοσύνη.

Ο Coogler επιλέγει αυτό το συγκλονιστικό άνοιγμα και στη συνέχεια δίνει μια φανταστική απεικόνιση της πορείας του Όσκαρ, ξεκινώντας από το προηγούμενο πρωί. Ο ήρωας του είναι συμπαθής και ελαττωματικός ταυτόχρονα. Ούτε άγιος, ούτε εγκληματίας, αντίθετα στοχεύει να βάλει τη ζωή του σε καλό δρόμο. Αξίζει την καταφρόνια αλλά και τη συμπόνια μας. Φαίνεται να έχει ήδη εκτίσει μια ποινή φυλάκισης και όταν τον συναντάμε αρχικά έχει μια έντονη συζήτηση με την σύντροφο του Σοφίνα (Melonie Diaz), η οποία υποπτεύεται ότι την απατά. Σύντομα τα πράγματα τακτοποιούνται, οπότε την μεταφέρει στη δουλειά της και την τετράχρονη κόρη τους Τατιάνα (Αriana Neal, αξιολάτρευτη) στο νηπιαγωγείο. Το υπόλοιπο της ημέρας προχωρά με επεισοδιακό ρυθμό καθώς ο Όσκαρ αναλώνεται σε δευτερεύουσες καθημερινές δραστηριότητες. Πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ να αγοράσει τρόφιμα για το πάρτι γενεθλίων της μητέρας του (Octavia Spencer, σε ένα μικρό αλλά παθιασμένο ρόλο). Εκεί προσπαθεί χωρίς αποτέλεσμα να ξανακερδίσει τη δουλειά του, που έχει σκόπιμα αμελήσει να αναφέρει στην οικογένεια του ότι έχει χάσει εξ αιτίας συστηματικών, επαναλαμβανόμενων καθυστερήσεων. Χωρίς μετρητά, σκέφτεται να πουλήσει χόρτο σε φίλους, αλλά μετανιώνει. Είναι τρυφερός με την κόρη του, φροντίζει τους φίλους και την ευρύτερη την οικογένειά του, δείχνει αγάπη για τα ζώα. Από εκεί και μετά η βραδινή έξοδος ξεκινάει, το τρένο μπαίνει στο σταθμό Fruitvale και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Ο Coogler ακολουθεί το ύφος ενός σινεμά ντοκιμαντερίστικου και καταγράφει, με την αντίστοιχη αισθητική, την τελευταία μέρα της ζωής του κεντρικού χαρακτήρα του. Με το αυθεντικό και συγκλονιστικό άνοιγμα -τη χρήση δηλαδή των ανησυχητικών πλάνων που τράβηξαν επιβάτες στο σταθμό- το οποίο επέλεξε για την ταινία του δείχνει να αναγνωρίζει την αξία της αυθεντικότητας. Και παραδίδει μια ταινία με καυτό θέμα, αλλά όχι εμπρηστική. Με συγκρατημένο τρόπο αμφισβητεί τα διαδεδομένα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στερεότυπα που εμφανίζουν κάθε νεαρό Αφροαμερικανό με την κουκούλα και το τζιν του, ως ανεπανόρθωτα αντιπολιτευόμενο, εχθρικό και κυρίως αναλώσιμο άτομο. Αξιολογεί την τραγωδία όχι αποκλειστικά σε κοινωνικοπολιτικό αλλά και σε ανθρωπιστικό επίπεδο. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο περιγράφει τον χαρακτήρα του Όσκαρ καθιστά το φιλμ έντονα πολιτικό. Γιατί ο Όσκαρ Γκραντ είναι ένας απόλυτα συνηθισμένος άνθρωπος που η ζωή του αξίζει, τουλάχιστον όσο αυτή των υπόλοιπων. Η αξία της μετριέται σε σχέση με την ίδια την ύπαρξη του και την ύπαρξη εκείνων που εξαρτιόνται συναισθηματικά ή επηρεάζονται από αυτόν. Τα ευρύτερα ζητήματα που συνδέονται με τη δολοφονία, όπως η νομική κρίση, η μοίρα των αστυνομικών, οι διαμαρτυρίες ειρηνικές ή βίαιες ο σκηνοθέτης τα αφήνει στις κάρτες τίτλων. Αντί να προσπαθεί να επιβάλει μια λύση- συνταγή για αντίστοιχα φαινόμενα τοποθετείται ως ένας ακόμα εντυπωσιασμένος θεατής δίπλα σε όλους τους υπόλοιπους που προσπαθεί και αυτός να εξηγήσει (όχι να δικαιολογήσει) μια παράλογη τραγωδία. Παρά την εγκράτεια του όμως προκύπτουν άβολες αλήθειες. Όταν η κάμερα στρέφεται στο πανικόβλητο πρόσωπο και τα άγρια μάτια του αστυνομικού (Chad Michael Murray) αμέσως μετά το έγκλημα, το φοβισμένο βλέμμα του, φανερώνει κάτι πιο βαθύ από ό,τι θα μπορούσε ποτέ η γλώσσα να αποδώσει. Είναι ο φόβος για τον άλλον, τον διαφορετικό. Και σοβαρές ευθύνες βαραίνουν όσους καλλιεργούν ή ενισχύουν τέτοιους φόβους.

Η επιλογή του Michael B. Jordan, στο ρόλο του Όσκαρ, η πολυεπίπεδη ερμηνεία του, η σπασμωδική αλλά στιβαρή σωματικότητα του και τα ειλικρινή, βαθιά μάτια του, δημιουργούν ένα συναρπαστικό χαρακτήρα. Η κυκλοφορία της ταινίας στις ΗΠΑ τον Ιούλιο του 2013 συνέπεσε με μια παρόμοια, μεταγενέστερη υπόθεση: αυτή του Τρέιβον Μάρτιν, ενός άοπλου μαύρου εφήβου που δολοφονήθηκε από τον αστυνομικό Τζορτζ Ζίμερμαν στη Φλόριντα. Ο Ζίμερμαν επίσης γλίτωσε την τιμωρία.

Μια Στάση πριν το ΤέλοςΗΠΑ, Δραματική, 2013. Διάρκεια: 85’. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Ryan Coogler. Πρωταγωνιστούν: Michael B. Jordan, Melonie Diaz, Kevin Durand, Chad Michael Murray, Ahna O’Reilly, Octavia Spencer, Αriana Neal.


Πληροφορίες:
Mέχρι το κλείσιμο των σχολείων, οι κινηματογραφικές προβολές και οι εκδηλώσεις του Cine-Δράση πραγματοποιούνται στην αίθουσα του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, κάθε Πέμπτη στις 9.00 το βράδυ. Από τις 20 Ιουνίου το Cine Δράση γίνεται θερινό και μεταφέρεται στο Β’ Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου & Ξάνθης).

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση



readers  494


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Σάββατο 27 Ιουλίου 2024 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Κωστής Παπαγιώργης
Οι αριθμοί είναι λιγότερο αμφίσημοι από τις λέξεις, η φιλοσοφία υπερέχει γιατί είναι η μόνη που μπορεί να σκέφτεται κάτι και συνάμα να σκέφτεται ότι το σκέφτεται.


Τα σχόλια σας...
Καταστρέφουν το πράσινο στο όνομα του περιβάλλοντος!18/6/2024 Τασία Μάρη
Πολύ ενδιαφέρουσα η παρέμβαση της Δράσης για μια άλλη Πόλη. Πιστεύω ότι το πιο σημαντικό σημείο του άρθρου, το οποίο θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους , είναι το παρακάτω: " ....Είναι γνωστό το φαινόμενο, ξαφνικά όλοι οι Δήμοι να βάζουν όργανα γυμναστικής στα πάρκα τους, όλοι να αλλάζουν τους λαμπτήρες οδοφωτισμού τους με Led, όλοι να εγκαθιστούν υπόγειους κάδους συμπίεσης απορριμμάτων, όλοι να εκπονούν Σχέδια Βιώσιμης Ανάπτυξης & Κινητικότητας, όλοι να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να εγκαθιστούν δωρεάν σταθμούς φόρτισης, ναι, ζούμε σε έναν οικολογικό κόσμο που κινείται συντονισμένα και βελτιώνει την καθημερινότητά μας. Εκεί το χρήμα, εκεί πρωταγωνιστεί και η Αυτοδιοίκηση!...." Δυστυχώς, από την .... Τοπική Αυτοδιοίκηση, το δεύτερο συνθετικό είναι δυστυχώς όρος κατ΄ ευφημισμόν......
Ο πολίτης απέναντι στον Μινώταυρο μέσα στο κράτος - λαβύρινθο15/5/2024 Γιώργος Θωμάκος
Έχω ανάλογη δυσάρεστη εμπειρία από την ΑΑΔΕ, την αυθαιρεσία των υπηρεσιών της, τις δυσλειτουργικές πλατφόρμες της ,τα ηλεκτρονικά αδιέξοδα και την "απρόσωπη" "από μηχανής" ταλαιπωρία που περιμένει τον κάθε ανυποψίαστο πολίτη ( που δεν είναι λογιστής ή φοροτεχνικός). Και ως επιστέγασμα, ο Διοικητής της ο κύριος Πιτσιλής να κομπάζει ότι με την ηλεκτρονική διοίκηση έχει καταφέρει να μειωσει την προσέλευση του κοινού προς τις υπηρεσίες(αφού έχει πρώτα κλείσει όλες τις τοπικές εφορίες και έχει πάει τις υπηρεσίες στου διαόλου τη μάνα). Άλλη μία Ανεξάρτητη αρχή που "απολαμβάνει" την ανεξαρτησία της από το να λογοδοτεί στους πολίτες. Προσωπικά, δεν μπορώ να ανεχθω την "ανημπορια" αντίδρασης απέναντι σε τέτοιες.αυθαιρεσίες. Μετα απο δύο ενδικοφανεις προσφυγές (στις οποίες δικαιώθηκα) και ένα email διαμαρτυρίας στα διοικητή της ΑΑΔΕ σκοπεύω να στείλω αναφορά για τις δομικές παθογένειες της φορολογικής διοίκησης στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών κ Διαφάνειας στη Βουλή. Είναι σίγουρο ότι εκτός από εμένα υπάρχουν και πολλοι αλλοι στην αντίστοιχη θέση. Ευχής έργον θα ήταν να γίνει κάτι συλλογικά.
Τα Βριλήσσια στο μέτωπο των Δήμων που αντιδρούν 7/5/2024 ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
Πρόκειται για ένα υδροκέφαλο κράτος και ένα επίσης υδροκέφαλο λεκανοπέδιο. Η ζήτηση κατοικιών είναι ασφυκτική και οι "αρμόδιοι" όπως πάντα καλούνται να την αντιμετωπίσουν άρον άρον, (τηρουμένου βεβαίως κάθε μέτρου που εξασφαλίζει τα συμφέροντα των εχόντων προσβάσεις στο κράτος). Θέλουμε σπίτια και δεν έχουμε γη; Δίνουμε ύψος, αδιαφορώντας αν ο συνωστισμός που δημιουργείται έτσι δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία των πόλεων και την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Κανένας από αυτούς τους νεαρούς και νεοεμφανιζόμενους, αμερικανοσπουδαγμένους πολιτικούς με τον αέρα σαράντα καρδιναλίων δεν θα σπάσει το κεφάλι του προκειμένου να αντιμετωπίσει ριζικά ένα θέμα πριν η βόμβα σκάσει στα χέρια μας, εστιάζοντας στα αίτια. Θα κινηθούν με συνοπτικές διαδικασίες για να κατασπαράξουν ό,τι έχει απομείνει και "τσιμέντο να γίνει". Διότι, αν η χώρα είχε διασώσει κάποιες πολιτικές προσωπικότητες και αν διέθετε πολιτικούς ικανούς να παράγουν πολιτική με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, όπως για παράδειγμα υπήρξε ο πρόσφατα εκλιπών Μιχάλης Χαραλαμπίδης, κάποιον θα ενδιέφερε αυτό το τρομαχτικό άνοιγμα ανάμεσα στα κέντρα και στις περιφέρειες, όπου υπάρχει μεγάλη στενότητα ευκαιριών απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας των εκεί πληθυσμών με αποτέλεσμα η ύπαιθρος να ερημώνει και να μαραζώνει την ώρα που τα κέντρα ασφυκτιούν. Γιατί εκεί βρίσκεται η κύρια γενεσιουργός αιτία των δυσλειτουργιών της πόλης. Χρειάζονται αντιστάσεις ώστε να μην εφαρμόζονται μέτρα που επιβαρύνουν την κατάσταση στις πόλεις, σαν αυτά που συζητούνται, αλλά ταυτόχρονα και αναβάθμιση των υποδομών και της ζωής στην περιφέρεια, ώστε να συγκρατούνται οι πληθυσμοί τους εκεί. Αυτά μεταξύ άλλων πολλών με δεδομένο το παντελώς αφερέγγυο σύστημα εξουσίας.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2024 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου