Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
9/5/2024

Το φθινόπωρο των ανθρώπων

του Μπάμπη Δαμουλιανάτου, με αφορμή το «Φθινόπωρο» του Τούρκου σκηνοθέτη Özcan Alper

Και είναι φίλε μου κάτι έργα -εννοώ κινηματογραφικά- που μένουν. Γιατί οδηγούν την σκέψη εκεί που δεν το περιμένεις. Γιατί αυτοί που στην έφτιαξαν, την διαμόρφωσαν, (βρεφοκόμοι, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές, δημοσιογράφοι, λογιών, λογιών, προπαγανδιστές) είτε δεν ήξεραν επειδή υπήρξαν και αυτοί οι ίδιοι ομοιοπαθείς ή το έκαναν από σκοπό να την στραβώσουν και να την κάνουν ανάπηρη, τυφλή!

Έτσι την Πέμπτη 25 τ' Απρίλη 2024, η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine Δράση", μας πρόσφερε ένα έργο που όσοι (-ες) το παρακολουθήσαμε, το είδαμε απνευστί. Άκρα του τάφου σιωπή στην αίθουσα. Έλαμψε στην απλότητα και την αλήθεια, τις αλήθειες του, στην ανθρωπιά του... Σκηνοθέτης ο Τούρκος Uzcan Alber και ο τίτλος του SUNBAHAR (Φθινόπωρο) με κυκλοφορία στη χώρα μας την 4η Οκτωβρίου 2012, διάρκειας 99 λεπτών.

Συνέπεσε τώρα και με τις μαζικές φοιτητικές διαδηλώσεις στα Παν/μια των ΗΠΑ, την Γαλλία και άλλες χώρες ενάντια στη σφαγή του Παλαιστινιακού λαού από την συμμορία του Μπίμπη και των ομοϊδεατών του όπου γης. Μια σφαγή που θυμίζει και εκείνη του δικού μας λαού (του ενός τρίτου του που ήταν τότε) κατά την επανάσταση του 1821. Τότε που δεν υπήρχε τηλέφωνο, τηλέγραφος, ραδιόφωνο, τηλεόραση και το γράμμα από τον νέο κόσμο έκανε εβδομάδες, μήνες να φθάσει, μέχρι και η Αϊτή μας έστειλε βοήθεια! Άλλο που δεν έφθασε ποτέ γιατί ναυάγησε στο δρόμο. Έτσι και στο έργο ο ναυαγός ζωής φοιτητής, ο βαριά άρρωστος που αποφυλακίσθηκε πρόωρα από μακροχρόνια κάθειρξη για να μη χρεωθεί το άδικο κράτος τον θάνατο του και γίνει μάρτυρας, σύμβολο, όπως άλλοι συνάδελφοι του στη διαδήλωση για δίκαια αιτήματα, περνά τις τελευταίες μέρες του στο φτωχικό του σπίτι κάπου στην Ανατολία με τους εναπομείναντες εκεί συντοπίτες του, όσους δεν έδιωξε ακόμη η ανέχεια μιας ψευτοζωής. Ο νεανικός του έρωτας έφτιαξε τη ζωή του μακριά στη πόλη, ένας παιδικός του φίλος του κάνει παρέα με μια ζωή συμβιβασμένη, οι λιγοστοί χωριανοί του περιμένουν αξύπνητοι καιρό μια αόριστη ανάπτυξη από φημολογούμενο τουρισμό και η χαροκαμένη γριά μάνα του ονειρεύεται μια δική του αποκατάσταση με ένα παραδοσιακό προξενιό. Ο ίδιος νοηματοδοτεί την λιγοστή ζωή που του απομένει με μια εκδρομή ψηλά στο βουνό για έναν πλατύτερο ορίζοντα και στα δωρεάν μαθήματα σε ένα μαθητή του χωριού του με αδυναμία συγκέντρωσης στο μάθημα των μαθηματικών. Στέφονται με επιτυχία οι προσπάθειες μέχρι που διαφωνούν στο ζάπινγκ στην τηλεόραση, τσαντίζεται ο μαθητής, παίρνει την σάκα του και φεύγει. Το παιδί είναι εθισμένο στα γνωστά μας "παιδικά" που μαγεύουν, σκοτώνουν την φαντασία και ο ερασιτέχνης καθηγητής αρέσκεται στη θέα ενός καλλιτεχνικού πατινάζ επί πάγου.

Αυτά με τον πρωταγωνιστή του έργου, μέχρις ότου κάνει την εμφάνισή του ένα νέο ναυάγιο που εκπροσωπεί ένα ολόκληρο σμάρι λαών, που στο τέλος του περασμένου αιώνα έχασαν τον μπούσουλα! Μια νεαρή και κατ' ανάγκη πόρνη διαζευγμένη από την τέως Σοβιετική Ένωση, έρχεται στην περιοχή για να ζήσει την κορούλα που άφησε πίσω της. Με τον ναυαγισμένο Τούρκο φοιτητή κάτι άγνωστο τους ενώνει που δεν είναι μόνο η αμοιβαία έλξη της πρώτης ματιάς. Αν και οι αντικειμενικές συνθήκες δεν προδικάζουν μια αίσια συνέχεια, τα βήματα τους οδηγούν σε ένα βιβλιοπωλείο στη γειτονική πόλη που αναζητούν Ρώσσους κλασικούς. Πιθανολογώ Τολστόι, Τουργκένιεφ, Πούσκιν, Ντοστογιέφσκι... Ε, δεν ήταν και όλη η θρυλική δουλειά τριών γενεών για πέταμα στον κόσμο του "υπαρκτού"! Καλές συνήθειες όπως διάβασμα σε κάθε διάλειμμα και ευκαιρία, η αγάπη για την τέχνη, το όνειρο που δίνει ομορφιά και νόημα στη ζωή, έμειναν σε όσους μπολιάστηκαν με αυτά τα άυλα και περιττά...

Ο εφήμερος σωματικός δεσμός μέσα σε ένα φτηνό ξενοδοχείο ξεγυμνώνει την σκληρή πραγματικότητα, την άσχημη ζωή και η κάθαρση δεν αργεί. Η νεαρή πόρνη θα αρνηθεί την βίζιτα ενός πλούσιου πελάτη για 100 δολάρια (πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα στη Τουρκία) και θα επιστρέψει στην πατρίδα της κοντά στο παιδί της για να μοιραστεί την τύχη του λαού της, τα επίχειρα σφαλμάτων ηγετών που δεν άξιζαν τη θέση τους. Το ίδιο και ο Τούρκος ναυαγός φοιτητής στο χωριό του να τελέψει όπως πολλοί άλλοι σε κράτη που σκοτώνουν τα παιδιά τους.

Ίσως στο Φθινόπωρο της συντριπτικής πλειοψηφίας των ανθρώπων που βιώνουμε αυτό τον καιρό, οι εξαιρέσεις κάποιων του είδους μας που δεν μπορούν να συμβιβαστούν, κάποιων φευγάτων, κουλτουριάρηδων όπως λέμε μ' ένα πικρό χαμόγελο, λέω, γράφω, ίσως να προμηνύουν μία ποθούμενη Άνοιξη.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος, Βριλήσσια


readers  1440


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Περί ποιήσεως (Μιχάλης Γκανάς)
Κι εσύ που ξέρεις από ποίηση κι εγώ που δεν διαβάζω κινδυνεύουμε. Εσύ να χάσεις τα ποιήματα κι εγώ τις αφορμές τους.


Τα σχόλια σας...
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο18/11/2024 Χαράλαμπος Λαζάνης
Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρίξουν μια φρέσκια ματιά στα του οίκου τους. Το τί πραγματικά παίζεται με το ψυχομαχητό και το λαχάνιασμα των Δήμων πίσω από την "Αποκεντρωμένη" στη Δράση το έχουμε εμπεδώσει καλά, δηλαδή με όρους υπαρξιακούς της αυτοδιοίκησης. Από πλευράς του ο Δήμαρχος προβληματίζεται, όχι χωρίς θάρρος, με τα "κουρασμένα αντανακλαστικά" του πολιτικού συστήματος, ενώ οι σύμβουλοι της απερχόμενης Διοίκησης παραμένουν σε αφασία, κολλημένοι στο συστημικό τροπάρι της νομιμότητας. Εξαιρετικά διαυγής, ακριβοδίκαιη και σε πνεύμα δημοκρατικό/αυτοδιοικητικό -κοινοτιστικό θα έλεγα- η τοποθέτηση της δημοτικής μας Συμβούλου Μαρίνας Παπαχριστοδούλου.
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο12/10/2024 Μαρία Κυρίτση
Πολύ ωραία η χθεσινή πρωτοβουλία που πήρε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Έκλεισα την οθόνη στο σπίτι και έφτασα στο ΤΥΠΕΤ για να παρακολουθήσουμε ΜΑΖΙ μια εκδήλωση πρωτίστως πολιτική, όπου η συμμετοχή, η συμπαράσταση και η διαμαρτυρία απέναντι στην ανεπάρκεια/ασυδοσία της κεντρικής διοίκησης είναι για μένα προσωπική ανάγκη και κοινωνική υποχρέωση. Και η μαζική παρουσία πολιτών είναι σημαντική τόσο στην κάθε γειτονιά όσο και στο στάδιο. Δυστυχώς μικρό τμήμα της συναυλίας μπορέσαμε να παρακολουθήσουμε αφού σύντομα έφτασε η ώρα της προκαθορισμένης προβολής. Μάταια κάποιοι προσπαθήσαμε να επισημάνουμε ότι η βραδιά ήταν ξεχωριστή και η παράστασή μας στο γεγονός είναι σημαντική, όχι μόνο για τους πενθούντες ή τους κυβερνώντες αλλά κυρίως για τους εαυτούς μας. Ότι η λέσχη δεν είναι μόνο ομάδα προγραμματικής προβολής ταινιών, αλλά πολύ περισσότερα πράγματα και το αποδεικνύει συνεχώς. Ότι δεν ήταν σοβαρή παρέκκλιση να καθυστερήσει η προβολή για 1 - 1,5 ώρα. Διαφωνήσαμε άσχημα (ειπώθηκαν λόγια που δεν θέλω να μεταφέρω), χωριστήκαμε στα δυό, ψηφίσαμε (!) και τελικά κάποιοι αποχωρήσαμε (ένθεν και ένθεν) πικραμένοι. Αν πιστεύουμε ότι η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" έχει πολιτιστικό και κοινωνικό και πολιτικό πρόσημο, αυτό πρέπει να γίνει ξεκάθαρο. Όσοι συμμετέχουμε και αγαπάμε αυτή τη δράση, ας την στηρίξουμε και, μέσα από τις διαφωνίες μας, ας την προστατεύσουμε.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου