Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
22/9/2025

«Αβάνα» και Robert Redford από το Cine Δράση

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου, 8:15΄μμ, ΤΥΠΕΤ

Το Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές του την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου στις 8:15΄μμ, στο ΤΥΠΕΤ με την ταινία του Sydney Pollack «Αβάνα». Η ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί ο Robert Redford, είναι αφιερωμένη στον πρόσφατα εκλιπόντα ηθοποιό, σκηνοθέτη, παραγωγό και δημιουργό του Sundance Film Festival. Η προβολή της είναι αίτημα των θεατών που παραβρέθηκαν στην προηγούμενη προβολή του Cine Δράση.

Αβάνα, Παραμονή Πρωτοχρονιάς 1959. Ο Τζακ Γουέιλ (Ρόμπερτ Ρέντφορντ), ένας επαγγελματίας παίκτης πόκερ που ταξιδεύει στην Κούβα με την ελπίδα να κερδίσει πολλά, συμφωνεί να ικανοποιήσει το αίτημα μιας ελκυστικής ξένης, της Ρομπέρτα Ντουράν (Λένα Όλιν), να παραδώσει λαθραία φορτία - στρατιωτικούς ασυρμάτους. Θέλοντας ή άθελά του, αναγκάζεται, αντίθετα με το δικό του πιστεύω, να εμπλακεί σε μια αντιπαράθεση μεταξύ των ανδρών του Φουλχένσιο Μπατίστα και των επαναστατών με επικεφαλής τον Φιντέλ Κάστρο.

Η ιδέα για αυτήν την ταινία προέκυψε τη δεκαετία του 1970, με τους Τζακ Νίκολσον και Τζέιν Φόντα να πρωταγωνιστούν, αλλά οι αστέρες τελικά έχασαν το ενδιαφέρον τους για το παρατεταμένο εγχείρημα, χωρίς να το δουν ποτέ να υλοποιείται. Είναι αλήθεια ότι στο τέλος της δεκαετίας, κυκλοφόρησε μια μέτρια ταινία δράσης με τον μεγαλοπρεπή τίτλο «Κούβα» (1979) με πρωταγωνιστή τον Σον Κόνερι, αλλά δεν κατάφερε να γίνει ένα σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός (και, παρεμπιπτόντως, δεν προσέλκυσε σχεδόν καθόλου το ενδιαφέρον του κοινού). Πιθανότατα μόνο υπό το φως της περεστρόικα (και χάρη στον θρίαμβο της προηγούμενης παραγωγής του, του επικού μελοδράματος «Έξω από την Αφρική» (1985)) ο Σίντνεϊ Πόλακ, ο οποίος είχε αναλάβει εν μέρει τον ρόλο του παραγωγού, κατάφερε να βρει το εντυπωσιακό ποσό των 40 εκατομμυρίων δολαρίων για την παραγωγή. Η παραγωγή σίγουρα θα ήταν φθηνότερη (τουλάχιστον δεν θα χρειαζόταν να κατασκευαστούν σκηνικά σε μια αεροπορική βάση στη Δομινικανή Δημοκρατία) αν ο σκηνοθέτης είχε καταφέρει να διαπραγματευτεί με τις κουβανικές αρχές για τα γυρίσματα στην Αβάνα. Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση, υπήρχε ένα εμπόδιο – και όχι στο πρόσωπο του Φιντέλ Κάστρο, ο οποίος είχε θετική στάση απέναντι στους χολιγουντιανούς αστέρες προοδευτικής τάσης. Στις ίδιες τις Ηνωμένες Πολιτείες, υπήρχε ένας νόμος που απαγόρευε αυστηρά τη συνεργασία με το Νησί της Ελευθερίας στη βιομηχανία του κινηματογράφου, όπως, παρεμπιπτόντως, και σε πολλούς άλλους τομείς (εμπόριο, χρηματοοικονομικά, κ.λπ.).

Πρέπει να δοθούν τα εύσημα στον Πόλακ και τους σεναριογράφους Τζούντιθ Ράσκοου και Ντέιβιντ Ραφιέλ, οι οποίοι αποφασιστικά (και ριψοκίνδυνα, δεδομένου ότι οι Κουβανοί δεν ακολούθησαν το παράδειγμα του εχθρού - δεν εγκατέλειψαν τη σοσιαλιστική τους πορεία, ούτε παραδόθηκαν στο έλεος των νικητών του Ψυχρού Πολέμου) έσπασαν τα συνήθη προπαγανδιστικά τροπάρια. Οι συγγραφείς απερίφραστα, αν και με κρυπτικά μέσα, έδειξαν ότι το καθεστώς του Μπατίστα ήταν τρομοκρατικό – συγκρατούνταν από ξιφολόγχες του στρατού, απόλυτο εκφοβισμό του πληθυσμού, απαγωγές, βασανιστήρια και δολοφονίες ανεπιθύμητων από τη μυστική αστυνομία, και την καταστολή κάθε διαφωνίας. Πολυτελή καζίνο, πορνεία, εστιατόρια και στριπτιτζάδικα, με τις βιτρίνες τους να φωτίζουν τους νυχτερινούς δρόμους με πολύχρωμα φώτα, έκαναν την Αβάνα παράδεισο για πλούσιους ξένους - αλλά τα κέρδη έρεαν στο εξωτερικό (κυρίως στο οργανωμένο έγκλημα, το οποίο είχε καταλάβει την πόλη μετά την ανεξαρτησία της χώρας από την Ισπανία), αφήνοντας τους κατοίκους της περιοχής να μαραζώνουν στη φτώχεια. Καθώς η πολιτική διαμάχη εντεινόταν, η καταστολή γινόταν ακόμη πιο βάναυση - και ο Τζακ είδε με τα ίδια του τα μάτια χωριά να καίγονται ολοσχερώς, τις βομβιστικές επιθέσεις και άλλα εγκλήματα.

Επιπλέον, ο Γουέιλ απεικονίζεται σκόπιμα όχι ως ιδιώτης ή ως συνηθισμένος επαγγελματίας τζογαδόρος, αλλά ως η ίδια η ενσάρκωση του επιχειρηματικού πνεύματος, που ενεργεί έντιμα μόνο για λόγους εμφάνισης (σε γενικές γραμμές, για χάρη των υποσχόμενων έμμεσων οφελών). Σώζει έναν επιβάτη αεροπλάνου από βέβαιη εκτέλεση - αλλά δεν διστάζει ούτε δευτερόλεπτο, παρουσιάζοντας στον άνθρωπο που έσωσε έναν λογαριασμό για την υπηρεσία... Αυτή είναι η λεπτότητα του σχεδίου: αφού ένα τόσο υπολογιστικό, εξαιρετικά ψυχρόαιμο και γενικά χωρίς αρχές άτομο, όσο κι αν προσπαθεί να αποστασιοποιηθεί από την πολιτική, αναγκάζεται να παραδεχτεί την ορθότητα της επανάστασης, ποιες αμφιβολίες μπορούν να υπάρχουν;

Φυσικά, ο Σίντνεϊ προσπάθησε να καλύψει τις ανάγκες ενός μαζικού κοινού (αν και η επιτυχία δεν ακολούθησε, με εισπράξεις στα box office να φτάνουν τα 9,2 εκατομμύρια δολάρια), βασιζόμενος σε δοκιμασμένες και αληθινές τεχνικές - εμβαθύνοντας σε μελοδραματικές ανατροπές και στροφές που αποκτούν μια ιδιαίτερα έντονη χροιά ενόψει ιστορικών αναταραχών. Ωστόσο, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ κατάφερε να μεταφέρει πειστικά την εσωτερική εξέλιξη του ήρωα, ο οποίος αλλάζει απροσδόκητα, υπακούοντας σε ένα ακατανόητο, βαθύ, βαθύ συναίσθημα για μια γυναίκα που μόλις γνωρίζει. Ο Γουέιλ διαισθάνεται διαισθητικά ότι δεν έχει κανένα δικαίωμα να παρέμβει στη σχέση της Ρομπέρτα με τον Αρτούρο (ένας αδιάφορος Ραούλ Χούλια λάμπει ως ο αριστοκράτης που θυσιάζει τα ταξικά συμφέροντα για χάρη της δικαιοσύνης), οι οποίοι έχουν κάνει προ πολλού μια επιλογή, αφιερώνοντας την προσωπική τους ζωή στην υπηρεσία του καλού του λαού. Και το μόνο που του απομένει είναι να βοηθήσει το ζευγάρι στη μεγάλη τους προσπάθεια... Επιπλέον, με βάση την περίεργη τελευταία συνομιλία του Τζακ με τον ψεύτικο δημοσιογράφο, ο οποίος ισχυρίζεται ότι γράφει άρθρα για εστιατόρια, είναι εύκολο να συμπεράνουμε ότι τα γεγονότα που εκτυλίσσονται σε διάφορες γωνιές του κόσμου είναι πολύ πιο κοντά σε αυτόν, ως Αμερικανό, από ό,τι φαίνεται με την πρώτη ματιά. Ο εκτεθειμένος πράκτορας της CIA τον ενημερώνει εμπιστευτικά ότι η επόμενη αποστολή του θα είναι στην Άπω Ανατολή (πιθανώς στο Βιετνάμ).

Αβάνα/Havana
ΗΠΑ, Δραματική, 1990. Διάρκεια: 144’. Σκηνοθεσία: Sydney Pollack. Σενάριο: Judith Rascoe, David Rayfiel. Πρωταγωνιστούν: Robert Redford, Lena Olin, Alan Arkin, Raul Julia, Tomas Milian,Tony Plana.

Πληροφορίες:
Το χειμερινό Cine - Δράση (μετά το άνοιγμα των σχολείων), προβάλει ταινίες κάθε Πέμπτη στην αίθουσα του πάρκου «Μ. Θεοδωράκης» (ΤΥΠΕΤ) Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, στις 8.15 το βράδυ.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση



readers  301


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
ΘΟΥΚΙΔΙΔΗΣ
«Ου τοις άρχειν βουλομένοις μέμφομαι, αλλά τοις υπακούειν ετοιμοτέροις ούσιν»


Τα σχόλια σας...
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο23/8/2025 BT
Τόσο πολύ ενοχλήτε η εισηγήτρια που πρέπει να κάνει γύρω γύρω την Κρήτης για να πάει στο σπίτι της;Ας έρθει ενα μεσημέρι η αργά το βράδυ στην πλατεία να δει τι γίνεται στην παιδική χαρά (ώρες κοινής ησυχιας) να δει υποβάθμιση όλης της γειτονιάς. Λύση πρέπει να δοθεί για όλους τους κατοίκους της περιοχής με συνολική αναβάθμιση της κυκλοφορίας και όχι επιστροφή στο παλαιό καθεστώς.
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο22/8/2025 Μ.Κ
Καλησπέρα, για να καταλάβω τι λέτε στο παραπάνω άρθρο .Έκανε καλά ο δήμος με την αντιδρομηση την Κρήτης ή όχι ? Τόσα χρόνια που όλα αυτά τα φορτηγά και η κίνηση που περνάγανε από την Κρήτης κάνατε ανάλογες προσπάθειες να αλλάξει κάτι ? Η λύσεις που έχουμε σαν κάτοικοι είναι 2 : 1) Μένει η κατάσταση ως έχει γιατί δεν πιστεύω κάποιος να λέει ότι η κίνηση που δυσκολεύει 2 διπλούς δρόμους ( Μακεδονίας, 25 Μαρτίου ) είναι λογικό να πέσει σε ένα στενό 2 τετραγώνων όπως η Κρήτης με δημοτικό ,νηπιαγωγείο και παιδική χαρά .. 2) Να αντιδρομησει ο Δήμος την Ψαρών μέχρι την Αβαρικου για να φεύγουν τα αυτοκίνητα από εκεί. Αν πιστεύει κάποιος και αν γίνεται αυτό που γράφεται να συνεχιστεί ο παράδρομος της Αττικής οδού προς Πεντέλης θα ήταν το καλύτερο αλλά προσωπικά το θεωρώ πολύ δύσκολο. Ευχαριστώ
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων20/7/2025 Κ.Μ
Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο μεγάλο οδικό φόρτο .Αν είναι όμως υποχρεωτικό επουδενι δεν πρέπει για λόγους ασφαλείας των μικρων παιδιών να τον παίρνει η Κρήτης.Υπενθυμιζω ότι η Κρήτης έχει την πόρτα του Δημοτικού, του νηπιαγωγείου αλλά και την παιδική χαρά.Αρα είναι άτοπο να λέμε ότι 2 διπλοί δρόμοι δεν αντέχουν την κίνηση αλλά την αντέχει ένας στενός δρόμος 2 τετραγωνων.Και επειδή μένω στην περιοχή συμφωνω με την αντιδρομηση, όσο και αν ακούγεται ότι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης διαφωνούνε, γιατί προέχει η ασφάλεια των παιδιών και όχι το να πίνω καφέ στο μπαλκόνι χωρίς να περνάνε αυτοκίνητα από κάτω!! ΥΓ : από την πόρτα της Κρήτης του Δημοτικού περνάνε τα μικρά παιδιά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου