Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
21/7/2025

Οι «Τρεις Μέρες του Κόνδορα» από το Cine Δράση

Πέμπτη 24 Ιουλίου, 9:00μμ, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων

Το Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές του την Πέμπτη 24 Ιουλίου, στις 9:00μμ, με το πολιτικό θρίλερ συνωμοσίας «Τρεις Μέρες του Κόνδορα». Ένα φιλμ καλοφτιαγμένο, έντονο, συναρπαστικό, λυρικό και παρά τα 50 χρόνια που πέρασαν από την α’ προβολή του αγέραστο, τρομακτικά επίκαιρο και υπερβολικά πιστευτό. Όμορφο καλά δομημένο σενάριο, εκλεκτές ερμηνείες, καλοδουλεμένη σκηνοθεσία, συνδυασμός που ανεβάζει την αδρεναλίνη, κρατάει το θεατή από την αρχή έως το τέλος και του υπενθυμίζει τις ομοιότητες με το σήμερα. Είναι ανατριχιαστικό το πως σκόπιμα ή τυχαία η κεντρική ίντριγκα του σεναρίου καθρεφτίζει με ακρίβεια εξελίξεις του πολύ άμεσου μέλλοντος της αμερικάνικης εξωτερικής πολιτικής γεγονός που την καθιστά μια δημιουργία μπροστά από την εποχή της.

Ό,τι καλύτερο για μια χαλαρή βραδιά με καύσωνα!
ΗΠΑ, Πολιτικό Θρίλερ Συνωμοσίας, 1975. Διάρκεια: 117’. Σκηνοθεσία: Sydney Pollack. Σενάριο: James Grady, Lorenzo Semple Jr, David Rayfiel. πρωταγωνιστούν: Robert Redford, Faye Dunaway, Cliff Robertson, Max von Sydow, John Houseman, Addison Powel.

Ο 35χρονος Τζο Τέρνερ (Robert Redford), με το κωδικό όνομα Κόνδορας εργάζεται ως αναλυτής στην «Αμερικανική Λογοτεχνική Λέσχη της Νέας Υόρκης». Είναι καλός, ανοιχτόμυαλος, γεμάτος εμπιστοσύνη και μοιάζει περισσότερο με μεταπτυχιακό φοιτητή, με το τουίντ παλτό του, το τζιν και τα αθλητικά του παπούτσια. Η εταιρεία που εργάζεται είναι στην πραγματικότητα μια βιτρίνα, ένα παράρτημα της CIA, στελεχωμένο με ειδικούς ερευνητές που καταβροχθίζουν, μηχανοργανώνουν, αποκωδικοποιούν ξένα βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, ακαδημαϊκές εργασίες ψάχνοντας πληροφορίες, καταγράφοντας στοιχεία και αποκαλύπτοντας κρυμμένους κωδικούς και μηνύματα. Η τελευταία έρευνα του Τζο έφερε στο φως ένα βιβλίο μεταφρασμένο σε μόλις τρεις γλώσσες: Ισπανικά, Ολλανδικά και Αραβικά. Γιατί μόνο αυτές; Απλά γιατί είναι οι γλώσσες των μεγάλων περιοχών εξαγωγής πετρελαίου. Αλλά μέχρι να το καταλάβουμε όλοι οι συνάδελφοι του Τζο έχουν δολοφονηθεί. Ευτυχώς, ο ίδιος βγήκε, παρά τη βροχή, για μεσημεριανό. Ζητάει από την υπηρεσία βοήθεια, οι απαντήσεις που παίρνει όμως τον κάνουν να ανησυχεί. Συνειδητοποιεί ότι κινδυνεύει, ότι βρίσκεται και ο ίδιος στο στόχαστρο, ότι προσπαθούν να του φορτώσουν το έγκλημα και ότι πρέπει μόνος του να ψάξει την αλήθεια. Για να παραμείνει ζωντανός με επιμονή και σοβαρότητα αρχίζει να επανεξετάζει όλες τις υποθέσεις τις οποίες δούλεψε για τη CIA. Στην πορεία, πιάνει όμηρο του μία νεαρή φωτογράφο (Faye Dunaway), χρησιμοποιεί το διαμέρισμά της στο Μπρούκλιν ως κρησφύγετο και ξεκινά να ξετυλίγει το νήμα της συνομωσίας. Ποιοι είναι στην πραγματικότητα αυτοί για τους οποίους δουλεύει; Τι θέλουν; Η ιστορία της προσπάθειας του να μείνει ζωντανός και να αποκαλύψει την αλήθεια είναι και το θέμα της ταινίας.

Η μεγάλη νίκη της μαζικής πολιτικοποίησης στον δυτικό κόσμο τη δεκαετία του 1970, ως απότοκο όσων συνέβησαν στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας (Μάης του ’68, κινητοποιήσεις διαδηλώσεις εναντίον του πολέμου Βιετνάμ και άλλα), είναι ότι ενστάλαξε στην πλειοψηφία του πληθυσμού την αμφισβήτηση του συστήματος, τάση που δεν χαλιναγωγήθηκε ούτε με την απόπειρες νάρκωσης της συλλογικής συνείδησης στις επόμενες δεκαετίες.

Αυτό το ρεύμα αποτυπώθηκε στο αμερικάνικο σινεμά, με το λεγόμενο συνωμοσιολογικό θρίλερ -παρακλάδι της κατασκοπικής ταινίας- είδος που τοποθετεί τον εχθρό μέσα στις δομές του κράτους αντί σε κάποια αντίπαλη χώρα. Ποτέ πριν η μεγάλη οθόνη δεν είχε λειτουργήσει ως καθρέφτης μιας διεφθαρμένης χώρας και ενός ευρύτερα διεφθαρμένου συστήματος που καταπίνει τους ανθρώπους, στέλνει τα παιδιά του σε άδικους πολέμους, θυσιάζει τους πολίτες του στο όνομα μιας πολιτικής για τα συμφέροντα των λίγων. Εκείνη τη περίοδο σκηνοθέτες όπως οι Κόπολα, Ντε Πάλμα, Πόλακ, Πάκουλα, Πολάνσκι σκιαγράφησαν μια σειρά από πολιτικά θρίλερ που λειτουργούσαν μεταφορικά αποκαλύπτοντας την πολιτική σήψη, ξεσκέπαζοντας μια τρομακτική πραγματικότητα, δίνοντας λόγο στον αποπροσανατολισμένο μέσο Αμερικανό. Ηθοποιοί όπως οι Πατσίνο, Ντε Νίρο, Χάκμαν, Μπίτι, Νίκολσον έγιναν οι αντιήρωες, τα τσαλακωμένα πρόσωπα του νέου κινηματογραφικού καθεστώτος της πολιτικής αναθεώρησης, της ιδεολογικής αμφισβήτησης, των θεωριών συνωμοσίας.

Κάπως έτσι, ένα χρόνο μετά τη «Συνομιλία» του Φράνσις Φορντ Κόπολα και το «The Parallax View» του Αλαν Πάκουλα και λίγο πριν το εμβληματικό «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου», ήρθαν «Οι Τρεις Μέρες του Κόνδορα», λαμπρό παράδειγμα αυτού του είδους για να κολλήσουν ένα ακόμα κομμάτι στο παζλ των θρίλερ κατασκοπίας, πολιτικής διαταραχής και κοινωνικής δυστοπίας. Σίγουρα μια από τις καλύτερες στιγμές στη φιλμογραφία του σκηνοθέτη του, μελαγχολική υπενθύμιση τού τι σήμαινε κάποτε το σινεμά που απευθυνόταν στις μάζες σε σύγκριση με το σήμερα.

Ο Sydney Pollack βασισμένος στο μυθιστόρημα του James Grady «Six Days of the Condor» τοποθέτησε τη δράση στη Νέα Υόρκη, φέρνοντας τον ιό της παράνοιας στην καρδιά του αστικού τοπίου. Το σενάριο ειδικά, το οποίο εξυφαίνει έναν πολυσύνθετο, όχι όμως δυσνόητο ιστό διαπλεκόμενων συμφερόντων και αντιπαλοτήτων, βρίσκεται σε πλήρη εναρμόνιση με την εποχή του, όπου η φαινομενικά απλή σύγκρουση του ψυχροπολεμικού διπόλου Ανατολής και Δύσης λειτούργησε και ως βιτρίνα πίσω από την οποία βρισκόταν ένα πολύπλοκο δίκτυο αληθινών και ψεύτικων συμμαχιών, μέσα στο οποίο οι τότε παίκτες του διεθνούς συστήματος προσπαθούσαν να κινηθούν προς ικανοποίηση των συμφερόντων τους.

Το ανατριχιαστικό είναι πως η κεντρική ίντριγκα του σεναρίου κατέληξε να καθρεφτίζει εξελίξεις του πολύ άμεσου μέλλοντος της αμερικάνικης εξωτερικής πολιτικής. Είτε αυτό έγινε τυχαία είτε ύστερα από μια επισταμένη και εις βάθος μελέτη του συγκεκριμένου αντικειμένου εκ μέρους των σεναριογράφων που διασκεύασαν τη νουβέλα που αποτέλεσε την πρωτογενή πηγή της ταινίας που οδήγησε και σε ακριβείς προβλέψεις εκ μέρους τους, αυτό που μένει είναι το ότι επρόκειτο για μια δημιουργία μπροστά από την εποχή της, για αυτό άλλωστε έχει αποκτήσει και την υστεροφημία που έχει.

* Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη στις 9.00 το βράδυ, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων (25ης Μαρτίου & Μακεδονίας)




readers  227


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Γ. Φλωρίδης, υπ. Δικαιοσύνης, 25 Απριλίου 2025, ΣΚΑΪ.
«Με το κράτος, όταν αυτό αποφασίζει να κάνει κάτι, δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Θα τον ισοπεδώσει».


Τα σχόλια σας...
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων20/7/2025 Κ.Μ
Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο μεγάλο οδικό φόρτο .Αν είναι όμως υποχρεωτικό επουδενι δεν πρέπει για λόγους ασφαλείας των μικρων παιδιών να τον παίρνει η Κρήτης.Υπενθυμιζω ότι η Κρήτης έχει την πόρτα του Δημοτικού, του νηπιαγωγείου αλλά και την παιδική χαρά.Αρα είναι άτοπο να λέμε ότι 2 διπλοί δρόμοι δεν αντέχουν την κίνηση αλλά την αντέχει ένας στενός δρόμος 2 τετραγωνων.Και επειδή μένω στην περιοχή συμφωνω με την αντιδρομηση, όσο και αν ακούγεται ότι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης διαφωνούνε, γιατί προέχει η ασφάλεια των παιδιών και όχι το να πίνω καφέ στο μπαλκόνι χωρίς να περνάνε αυτοκίνητα από κάτω!! ΥΓ : από την πόρτα της Κρήτης του Δημοτικού περνάνε τα μικρά παιδιά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο18/11/2024 Χαράλαμπος Λαζάνης
Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρίξουν μια φρέσκια ματιά στα του οίκου τους. Το τί πραγματικά παίζεται με το ψυχομαχητό και το λαχάνιασμα των Δήμων πίσω από την "Αποκεντρωμένη" στη Δράση το έχουμε εμπεδώσει καλά, δηλαδή με όρους υπαρξιακούς της αυτοδιοίκησης. Από πλευράς του ο Δήμαρχος προβληματίζεται, όχι χωρίς θάρρος, με τα "κουρασμένα αντανακλαστικά" του πολιτικού συστήματος, ενώ οι σύμβουλοι της απερχόμενης Διοίκησης παραμένουν σε αφασία, κολλημένοι στο συστημικό τροπάρι της νομιμότητας. Εξαιρετικά διαυγής, ακριβοδίκαιη και σε πνεύμα δημοκρατικό/αυτοδιοικητικό -κοινοτιστικό θα έλεγα- η τοποθέτηση της δημοτικής μας Συμβούλου Μαρίνας Παπαχριστοδούλου.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου