Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
11/7/2024

«Η Μπαλάντα της Λευκής Αγελάδας» από το Cine Δράση

Πέμπτη 18 Ιουνίου, 9:00μμ, 3ο Δημοτικό Βριλησσίων

Τo Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές του την Πέμπτη 18 Ιουλίου στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων με την ταινία «Η Μπαλάντα της Λευκής Αγελάδας» των Maryam Moghadam και Behtash Sanaeeha.

Επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου (2021) για αυτό το στιβαρό, συναρπαστικό δράμα χαρακτήρων με στοιχεία θρίλερ, ανατροπές και σασπένς στο οποίο οι σκηνοθέτες, πιστοί στην ιρανική κινηματογραφική παράδοση, παρακολουθούν την υπομονετική, σιωπηλή πεισματάρα Μίνα, η ζωή της οποίας ανατρέπεται όταν μαθαίνει ότι ο σύζυγός της ήταν αθώος για το έγκλημα για το οποίο εκτελέστηκε. Με αφορμή την ιστορία της περιγράφουν ωμά και ειλικρινά τον κυνισμό ενός σκληρού και διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος που συνθλίβει τους αδύναμους, ιδιαίτερα τις γυναίκες, για τις πολλαπλές αναχρονιστικές αγκυλώσεις της ιρανικής κοινωνίας, τους δεσμούς που ενώνουν τους ανθρώπους, τη θανατική ποινή, τη δύναμη της συγχώρεσης και τη δυνατότητα έστω και ενός μεμονωμένου ατόμου να νικήσει αν αποφασίσει να παλέψει ενάντια στην εξουσία.

Μετά την εκτέλεση του θανατοποινίτη συζύγου της Μπαμπάκ, η Μίνα προσπαθεί να επιβιώσει στο σημερινό Ιράν με την κωφή κόρη της, αντιμέτωπη με την έλλειψη χρημάτων, την πίεση του κουνιάδου της να ζήσει μαζί του, με πρόσχημα να της προσφέρει τη βοήθεια του, αυτή όμως υποψιάζεται άλλα, την απειλή της οικογένειας του συζύγου της ότι θα της πάρουν την επιμέλεια του παιδιού και μια κοινωνία που θεωρεί την θανατική ποινή «ανθρώπινο δικαίωμα» και στην οποία, όπως εύγλωττα αναφέρει ένας μεσίτης όταν η Μίνα μετά από άδικη έξωση ψάχνει απεγνωσμένα καινούριο διαμέρισμα «χήρες, ιδιοκτήτες σκύλων, γατών και ναρκομανείς δεν είναι δεκτοί». Ένα χρόνο μετά την εκτέλεση η γυναίκα θα πληροφορηθεί ότι ο άνδρας της εκτελέστηκε άδικα (αν μπορούμε να το πούμε έτσι) ενώ ήταν αθώος και θα προσπαθήσει να διεκδικήσει μια επίσημη συγγνώμη από το διάτρητο δικαστικό σύστημα. Οι αρχές ισχυρίζονται «ότι ο θάνατος είναι θέλημα του Αλλάχ», αλλά απολογούνται για το λάθος τους και προσφέρουν αδρή αποζημίωση για τον «φονευθέντα» (στην ουσία) Μπαμπάκ, αλλά τότε η Μίνα ξεκινά μια βουβή μάχη εναντίον τους. Όταν ξεμένει τελείως από χρήματα, ο Ρεζά, ένας άγνωστος χτυπάει την πόρτα της, λέγοντας ότι επιθυμεί να ξεπληρώσει ένα παλιό χρέος του προς τον νεκρό. Η Μίνα στην αρχή είναι επιφυλακτική, στη συνέχεια όμως του επιτρέπει όλο και περισσότερο να μπει στη ζωή της για να τη βοηθήσει να ορθοποδήσει αγνοώντας ότι τους δένει ένα βαρύ μυστικό που εκείνη δεν πρέπει να μάθει ποτέ.

«Η Μπαλάντα της Λευκής Αγελάδας» επιβεβαιώνει την ζωντάνια και την υπεροχή της ιρανικής κινηματογραφίας. Η οποία παράγει είδη και μείξεις ειδών, μειώνει την απόσταση ανάμεσα στην καλλιτεχνική δημιουργία και αυτή για το μεγάλο κοινό, αποδεικνύοντας ότι ένα φιλμ μπορεί να είναι και τα δύο. Μια σπουδαία ταινία με σταθερά πλάνα, ένταση που παραλύει, άρτιες ερμηνείες, απόλυτη εξοικονόμηση του χρόνου και ερωτήματα υψηλού διαμετρήματος που απέχουν χιλιόμετρα από τις αυτάρεσκες ομφαλοσκοπήσεις πολλών Ευρωπαίων και Ελλήνων δημιουργών. Με ένα σαρωτικό τελευταίο 10λεπτο και ευφυές διπλό φινάλε αποτυπώνει το γεγονός ότι οι άνθρωποι πρώτα καταστρέφουν τα πάντα και μετά αδυνατούν αν διορθώσουν το οτιδήποτε καθώς βαδίζουν τους ίδιους δρόμους και με τον ίδιο τρόπο που τους έφερε έως εδώ. Μια ματιά γύρω μας θα μας πείσει για το αληθές αυτής της παρατήρησης. Επιπλέον παραφράζοντας τη γνωστή ρήση σύμφωνα με την οποία «αμαρτίες γονιών παιδεύουσι τέκνα» ισχυρίζεται ότι είναι οι αμαρτίες των ανδρών που παιδεύουν τις γυναίκες.

Στο σημερινό Ιράν υπάρχουν πολλά πράγματα που θυμίζουν Δύση: πολύς πλούτος, ωραία αυτοκίνητα, πληθώρα ηλεκτρικών συσκευών, πολύ φτώχεια, πολύ διαφθορά, καλό σινεμά και θανατική ποινή. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη, ότι η ταινία αυτή, πρώτη κοινή μυθοπλαστική προσπάθεια του διδύμου των Maryam Moghadam (υποδύεται και τη Μίνα) και Behtash Sanaeeha ασχολείται με το κατεξοχήν ηθικό ζήτημα της θανατικής ποινής και τις συνέπειες του στην ζωή των ανθρώπων. Φέρνοντας στο προσκήνιο το πρωταρχικό, πρακτικό ερώτημα του δικαστικού λάθους, δεν περιορίζεται σε αυτό, αλλά μελετά όσα ακολουθούν την εκτέλεση ενός ανθρώπου. Εστιάζει σε αυτούς που μένουν πίσω, συγγενείς, δικαστές και κρατικές δομές, επιχειρώντας ένα χόλιο διπλής κατεύθυνσης. Αφενός ηθικό που αφορά τη δυνατότητα των ανθρώπων να συγχωρούν, αφετέρου πολιτικό για το τι συνιστά ένα κράτος δικαίου, μια πολιτεία ανθρωποκεντρική.

Βέβαια το Ιράν δεν διαθέτει πολιτεία ανθρωποκεντρική, αν και σήμερα είναι ζήτημα αν έχει απομείνει στον πλανήτη γη κάποια κοινωνία που να είναι ανθρωποκεντρική, εκτός ίσως από κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις. Απορρίπτοντας το κρατικό επιχείρημα περί θεϊκού θελήματος αποδεικνύει ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με απόφαση ανθρώπων, οι οποίοι έχουν κατάφορα αδικήσει άλλους. Και ίσως για να αποδοθεί μια στοιχειώδης δικαιοσύνη επ’ αυτού η ταινία παρακολουθεί να συντελείται η σταδιακή ολοκληρωτική κατεδάφιση ενός επαγγελματικά επιτυχημένου άνδρα μπροστά στα «πανίσχυρα» μάτια μιας απλής, «αδύναμης» γυναίκας, η οποία εργάζεται σε μια δουλειά που συμβολικά σχετίζεται με τον τίτλο του φιλμ. Σύμφωνα με το Κοράνι, μια αγελάδα πρέπει να θυσιαστεί για να αναστηθεί ένας άνθρωπος που δολοφονήθηκε από έναν άγνωστο. Έτσι, μέσα από το όνειρο που ακούμε στην αρχή, το οποίο επιστρέφει στο φινάλε της ταινίας η «Μπαλάντα» αφήνει την υπόνοια ότι οι πράξεις μας καθορίζονται μεν από όσα υπάρχουν γύρω μας, μαζί και από την παρέμβαση του καθεστώτος, αλλά προσδιορίζονται και από το χαρακτήρα μας και τις εκάστοτε αποφάσεις μας.

Ιράν, Γαλλία, Δραματική, 2020. Διάρκεια: 105΄. Σκηνοθεσία: Maryam Moghadam, Behtash Sanaeeha. Πρωταγωνιστούν: Maryam Moghaddam, Alireza Sanifar, Pourya Rahimisam, Avin Purraoufi, Farid Ghobadi

Πληροφορίες:
Μετά το κλείσιμο των σχολείων το Cine Δράση γίνεται θερινό και μεταφέρεται κάθε Πέμπτη στις 9.00 το βράδυ στο προαύλιο του 3ου Δημοτικού, 25ης Μαρτίου & Μακεδονίας.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση


readers  649


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Με τα μαύρα ρούχα, αμίλητοι καπνίζουν. Οι φίλοι κι ονειρεύονται να φύγουν μακριά. Οι φίλοι που δε βρήκανε τίποτα ν' αγαπήσουν, που δεν πιστεύουν τίποτα, κανέναν, πουθενά...


Τα σχόλια σας...
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο23/8/2025 BT
Τόσο πολύ ενοχλήτε η εισηγήτρια που πρέπει να κάνει γύρω γύρω την Κρήτης για να πάει στο σπίτι της;Ας έρθει ενα μεσημέρι η αργά το βράδυ στην πλατεία να δει τι γίνεται στην παιδική χαρά (ώρες κοινής ησυχιας) να δει υποβάθμιση όλης της γειτονιάς. Λύση πρέπει να δοθεί για όλους τους κατοίκους της περιοχής με συνολική αναβάθμιση της κυκλοφορίας και όχι επιστροφή στο παλαιό καθεστώς.
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο22/8/2025 Μ.Κ
Καλησπέρα, για να καταλάβω τι λέτε στο παραπάνω άρθρο .Έκανε καλά ο δήμος με την αντιδρομηση την Κρήτης ή όχι ? Τόσα χρόνια που όλα αυτά τα φορτηγά και η κίνηση που περνάγανε από την Κρήτης κάνατε ανάλογες προσπάθειες να αλλάξει κάτι ? Η λύσεις που έχουμε σαν κάτοικοι είναι 2 : 1) Μένει η κατάσταση ως έχει γιατί δεν πιστεύω κάποιος να λέει ότι η κίνηση που δυσκολεύει 2 διπλούς δρόμους ( Μακεδονίας, 25 Μαρτίου ) είναι λογικό να πέσει σε ένα στενό 2 τετραγώνων όπως η Κρήτης με δημοτικό ,νηπιαγωγείο και παιδική χαρά .. 2) Να αντιδρομησει ο Δήμος την Ψαρών μέχρι την Αβαρικου για να φεύγουν τα αυτοκίνητα από εκεί. Αν πιστεύει κάποιος και αν γίνεται αυτό που γράφεται να συνεχιστεί ο παράδρομος της Αττικής οδού προς Πεντέλης θα ήταν το καλύτερο αλλά προσωπικά το θεωρώ πολύ δύσκολο. Ευχαριστώ
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων20/7/2025 Κ.Μ
Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο μεγάλο οδικό φόρτο .Αν είναι όμως υποχρεωτικό επουδενι δεν πρέπει για λόγους ασφαλείας των μικρων παιδιών να τον παίρνει η Κρήτης.Υπενθυμιζω ότι η Κρήτης έχει την πόρτα του Δημοτικού, του νηπιαγωγείου αλλά και την παιδική χαρά.Αρα είναι άτοπο να λέμε ότι 2 διπλοί δρόμοι δεν αντέχουν την κίνηση αλλά την αντέχει ένας στενός δρόμος 2 τετραγωνων.Και επειδή μένω στην περιοχή συμφωνω με την αντιδρομηση, όσο και αν ακούγεται ότι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης διαφωνούνε, γιατί προέχει η ασφάλεια των παιδιών και όχι το να πίνω καφέ στο μπαλκόνι χωρίς να περνάνε αυτοκίνητα από κάτω!! ΥΓ : από την πόρτα της Κρήτης του Δημοτικού περνάνε τα μικρά παιδιά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου