Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
2/7/2024

«Για πάντα Κοντά σου» από το Cine Δράση

Πέμπτη 11 Ιουλίου, 9:00μμ, 3ο Δημοτικό Βριλησσίων

To Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές του την Πέμπτη 11 Ιουλίου στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων με την ταινία του Uberto Pazolini «Για Πάντα Κοντά σου». Μια υπέροχη ταινία που σε ταξιδεύει πέρα από τα συνηθισμένα. Μελαγχολική, αισιόδοξη, μαγευτική με τον τρόπο που μόνον Ιρλανδοί μπορούν, ασχολείται ταπεινά, διακριτικά και ανθρώπινα, αποφεύγοντας σταθερά κάθε ροπή προς το μελόδραμα, με την απώλεια, κυρίως όμως με την αγωνία ενός γονιού που αναχωρεί για πάντα να εξασφαλίσει το καλύτερο δυνατό μέλλον για το μικρό παιδί που αφήνει πίσω του. Η σχέση πατέρα-γιου που αποτυπώνει είναι μία από τις πλέον ανεπιτήδευτες και τρυφερές που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στη μεγάλη οθόνη.

Το πρωταγωνιστικό δίδυμο από τους James Norton και Daniel Lamont, απογειώνει το αποτέλεσμα, τόσο που το φιλμ δικαίως κερδίζει τα Βραβεία Κοινού στα Φεστιβάλ όλου του κόσμου. Είναι μόλις η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο Pasolini και έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο διαγωνιστικό τμήμα, «Orizzonti» του Φεστιβάλ Βενετίας (2020).

Βόρεια Ιρλανδία. Ο 35χρονος Τζον ζει την καθημερινότητα του κοιτώντας τις ζωές των άλλων, μέσα από παράθυρα. Αυτή είναι η δουλειά του: καθαρίζει παράθυρα σπιτιών. Και κοντοστέκεται με θλίψη στα παιδικά δωμάτια, ιδίως όταν τα βλέπει με εκατοντάδες παιχνίδια, κάστρα και δράκους. Όταν επιστρέφει στο δικό του σπίτι, τον περιμένει ο 4χρονος γιος του Μάικλ και η εκάστοτε κυρία που έχει στείλει η πρόνοια για να τον προσέχει. Γιατί, ο καλυμμένος με tattoo Τζον, είναι φτωχός αλλά όχι περιθωριακός. Το λιτά επιπλωμένο διαμέρισμά του είναι εμφανώς στερημένο από γυναικεία φροντίδα, καθώς η μητέρα του Μάικλ τούς εγκατέλειψε. Αλλά αυτός είναι ένας αφοσιωμένος πατέρας που λατρεύει το γιο του. Όσο κουρασμένος και αν είναι έχει πάντα μια ζεστή ανοιχτή αγκαλιά για το παιδί. Το αντιμετωπίζει με ευγενική υπομονή και λαμπερή αγάπη. Και αν κοιτάξει κανείς προσεχτικά, ο Μάικλ είναι πάντα καλοντυμένος, ενώ Τζον έχει μόνο δυο αλλαξιές. Δεν είναι η φτώχεια που τον βασανίζει, αλλά το ερώτημα τι θα αφήσει ο ίδιος στο γιο του; Τι μέλλον μπορεί να προσφέρει στο παιδί του; Ερώτηση καθόλου θεωρητική. Ο Τζον έχει λίγους μήνες ζωής και πρέπει να διαλέξει παράθυρο για τον Μάικλ. Αυτός είναι ο λόγος που επισκέπτεται μαζί του ανάδοχες οικογένειες. Ταυτόχρονα πρέπει να βρει τρόπο να του εξηγήσει την κατάσταση ώστε ο Μάικλ να καταλάβει και να ταυτόχρονα να νοιώσει ασφάλεια, αγάπη και όχι συντριβή από τα γεγονότα. Είναι ο δικός του αγώνας να του εξασφαλίζει το τέλειο σπιτικό, μια οικογένεια που να τον αγαπά και να τον φροντίζει όσο ο ίδιος. Και θα τα καταφέρει. Γιατί ξέρει να ξεχωρίζει τον κρυφοκομπλεξικό νεόπλουτο υποψήφιο ανάδοχο, τον καλοσυνάτο αν και άξεστο μικρομεσαίο, τον τσιγγούνη στα συναισθήματα, την πλούσια καρδιά μιας single μεροκαματιάρας, τη φτωχή οικογένεια που μαζεύει ορφανά για να εισπράττει τα κρατικά επιδόματα. Το κοινωνικό σύστημα είναι γεμάτο τρύπες και δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά για αυτό. Εκτός από το να καθαρίζουμε τα τζάμια και να κοιτάμε την πραγματικότητα κατάματα.

Όλα τα παραπάνω θα ήταν αρκετά για ένα καλογραμμένο και καλοστημένο δράμα. Η βαθιά συγκίνηση όμως προκύπτει από το κοινωνικό πλαίσιο που, ο Pasolini δίνει στην ταινία του. Ο ήρωας ανήκει στην εργατική τάξη, είναι καλυμμένος με tattoo, οδηγεί μια σακαράκα. Ο σκηνοθέτης δίνει με αυτή του την επιλογή ορατότητα και φωνή σε έναν τέτοιο άνθρωπο να διηγηθεί την ιστορία του με αξιοπρέπεια και ταπεινότητα. Έναν άνθρωπο που μπορεί ο μέσος Βρετανός να μην προσέχει καν όταν τον βλέπει να καθαρίζει τα παράθυρά του ή να αδιαφορεί για όσους ανήκουν στην ίδια με αυτόν κοινωνική κατηγορία, εκείνος όμως κοιτά με διαύγεια μέσα στα σπίτια του μέσου Βρετανού.

Ο James Norton, (που οι φήμες τον θέλουν να είναι ο επικρατέστερος για το ρόλο του Τζέιμς Μποντ στις επόμενες ταινίες της σειράς) δίνει την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του, ακολουθώντας την απέριττη γραμμή του σκηνοθέτη του. Δεν ερμηνεύει ένα μελλοθάνατο. Ελάχιστα μόνον. Δυο τρεις μικρές σκηνές, δυο τρεις μορφασμοί πόνου. Ένα πρόσωπο που σταδιακά χλομιάζει, ένα σώμα που αθόρυβα αδυνατίζει. Ερμηνεύει έναν πατέρα. Με υπέροχο, ζεστό ρεαλισμό δίνει ένα από τα καλύτερα μοντέλα πατέρα. Με ένα χαμόγελο ευγνωμοσύνης για ένα πλασματάκι και δυο μάτια μόνιμης ανησυχίας. Καθοδηγεί το ύφος του φιλμ, με μια σπάνια απλότητα που δείχνει να ξεπήδησε από κάποιο φτωχικό σπιτικό του Μπέλφαστ, την Αθήνα, ή κάποια άλλη πόλη του κόσμου. Το ίδιο είναι. Ενώνει αγωνία, οργή, ευγένεια και λαϊκή σοφία σε ένα μείγμα τόσο αληθοφανές που καθιστά αόρατη την όποια προσποίηση. Βοηθάει και ο ταλαντούχος Daniel Lamont, που ερμηνεύει τον 4χρονο Μάικλ με αβίαστη αθωότητα δημιουργώντας ένα πορτρέτο ακατέργαστο αλλά αληθινό και απροσποίητο, επιδεικνύοντας μια αφοπλιστική φυσικότητα. Με την ανάλογη σκηνοθετική καθοδήγηση, αποφεύγει επιδέξια την παγίδα της μανιέρας του μικρομέγαλου στην οποία πέφτουν πολλοί ανήλικοι ηθοποιοί. H λατρεία για τον πατέρα του φαίνεται στη μίμηση των κινήσεων, των βημάτων, των εκφράσεων. Στο μαρκαδόρο που επιλέγει για να ζωγραφίσει και εκείνος tattoo στα μικρά του μπράτσα για να του μοιάσει. Στα σιωπηλά, τρυφερά και πονεμένα βλέμματά του. Γιατί τα παιδιά καταλαβαίνουν τα πάντα, και ας τους τα κρύβουμε. Κάθε φορά που τα μάτια του μικρού συναντούν αυτά του πατέρα, μία μελαγχολική συμμαχία πλημμυρίζει την οθόνη. Χιλιάδες λέξεις αγάπης και φόβου εγκατάλειψης που δεν θα ειπωθούν ποτέ.

«Για πάντα Κοντά σου»: Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ρουμανία, Κοινωνική, 2020. Διάρκεια: 96’. Σενάριο- Σκηνοθεσία: Uberto Pasolini. Πρωταγωνιστούν: James Norton, Daniel Lamont, Eileen O’Higgins, Valene Kane, Roisin Gallagher.

Πληροφορίες:
Mέχρι το κλείσιμο των σχολείων, οι κινηματογραφικές προβολές και οι εκδηλώσεις του Cine-Δράση πραγματοποιούνται στην αίθουσα του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Υμηττού & Πλαταιών. Μετά τα τέλη Ιουνίου, το Cine Δράση γίνεται θερινό και μεταφέρεται κάθε Πέμπτη στις 9.00 το βράδυ στο προαύλιο του 3ου Δημοτικού, 25ης Μαρτίου & Μακεδονίας.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση


readers  726


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Με τα μαύρα ρούχα, αμίλητοι καπνίζουν. Οι φίλοι κι ονειρεύονται να φύγουν μακριά. Οι φίλοι που δε βρήκανε τίποτα ν' αγαπήσουν, που δεν πιστεύουν τίποτα, κανέναν, πουθενά...


Τα σχόλια σας...
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο23/8/2025 BT
Τόσο πολύ ενοχλήτε η εισηγήτρια που πρέπει να κάνει γύρω γύρω την Κρήτης για να πάει στο σπίτι της;Ας έρθει ενα μεσημέρι η αργά το βράδυ στην πλατεία να δει τι γίνεται στην παιδική χαρά (ώρες κοινής ησυχιας) να δει υποβάθμιση όλης της γειτονιάς. Λύση πρέπει να δοθεί για όλους τους κατοίκους της περιοχής με συνολική αναβάθμιση της κυκλοφορίας και όχι επιστροφή στο παλαιό καθεστώς.
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο22/8/2025 Μ.Κ
Καλησπέρα, για να καταλάβω τι λέτε στο παραπάνω άρθρο .Έκανε καλά ο δήμος με την αντιδρομηση την Κρήτης ή όχι ? Τόσα χρόνια που όλα αυτά τα φορτηγά και η κίνηση που περνάγανε από την Κρήτης κάνατε ανάλογες προσπάθειες να αλλάξει κάτι ? Η λύσεις που έχουμε σαν κάτοικοι είναι 2 : 1) Μένει η κατάσταση ως έχει γιατί δεν πιστεύω κάποιος να λέει ότι η κίνηση που δυσκολεύει 2 διπλούς δρόμους ( Μακεδονίας, 25 Μαρτίου ) είναι λογικό να πέσει σε ένα στενό 2 τετραγώνων όπως η Κρήτης με δημοτικό ,νηπιαγωγείο και παιδική χαρά .. 2) Να αντιδρομησει ο Δήμος την Ψαρών μέχρι την Αβαρικου για να φεύγουν τα αυτοκίνητα από εκεί. Αν πιστεύει κάποιος και αν γίνεται αυτό που γράφεται να συνεχιστεί ο παράδρομος της Αττικής οδού προς Πεντέλης θα ήταν το καλύτερο αλλά προσωπικά το θεωρώ πολύ δύσκολο. Ευχαριστώ
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων20/7/2025 Κ.Μ
Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο μεγάλο οδικό φόρτο .Αν είναι όμως υποχρεωτικό επουδενι δεν πρέπει για λόγους ασφαλείας των μικρων παιδιών να τον παίρνει η Κρήτης.Υπενθυμιζω ότι η Κρήτης έχει την πόρτα του Δημοτικού, του νηπιαγωγείου αλλά και την παιδική χαρά.Αρα είναι άτοπο να λέμε ότι 2 διπλοί δρόμοι δεν αντέχουν την κίνηση αλλά την αντέχει ένας στενός δρόμος 2 τετραγωνων.Και επειδή μένω στην περιοχή συμφωνω με την αντιδρομηση, όσο και αν ακούγεται ότι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης διαφωνούνε, γιατί προέχει η ασφάλεια των παιδιών και όχι το να πίνω καφέ στο μπαλκόνι χωρίς να περνάνε αυτοκίνητα από κάτω!! ΥΓ : από την πόρτα της Κρήτης του Δημοτικού περνάνε τα μικρά παιδιά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου