Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
17/11/2024

John Williams στην 7η Συνάντηση του «Σινεμά & Μουσική»

Τρίτη 19 Νοεμβρίου, 8:30μμ, ζωντανά και διαδικτυακά

Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου στις 8:30΄μμ, στην 7η συνάντηση του σεμιναρίου «Σινεμά και Μουσική», που οργανώνει το Cine-Δράση ζωντανά και διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας zoom, ασχολούμαστε με το έργο του Τζον Ουίλιαμς (8 Φεβρουαρίου 1932), ο νεορομαντικό Αμερικανό συνθέτη που δημιούργησε μερικές από τις πιο εμβληματικές κινηματογραφικές παρτιτούρες όλων των εποχών, έμπασε τα κινηματογραφικά σάουντρακ στις αίθουσες της συμφωνικής μουσικής και σφράγισε την έβδομη τέχνη με τις μουσικές του. Στη διάρκεια της συνάντησης βλέπουμε αποσπάσματα και συζητάμε ταινίες των οποίων είχε συνθέσει τη μουσική όπως: «Ο βιολιστής στη στέγη» (1971) «Τα Σαγόνια του Καρχαρία»(1975), «Στενές επαφές 3ου τύπου» (1977), «Star Wars»(1977), «Superman» (1978), «Indiana Jones,Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού» (1981), «E.T. ο Εξωγήινος»(1982), «Λίστα του Σίντλερ» (1993).

Ο Τζον Γουίλιαμς (John Towner Williams) γεννήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου του 1932 στο Κουίνς, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ. Έγραψε τη μουσική για περισσότερες από εκατό ταινίες. Ήταν γιος μουσικού (ο πατέρας του έπαιζε κρουστά στη ραδιοφωνική ορχήστρα του CBS). Από μικρός ασχολήθηκε με τη μουσική και άρχισε να σπουδάζει πιάνο από παιδί, μαθαίνοντας αργότερα τρομπέτα, τρομπόνι και κλαρίνο. Στην εφηβεία του άρχισε να γράφει μουσική, προσπαθώντας να ενορχηστρώσει τα δικά του κομμάτια. Μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη, αλλά το μετακόμισε στο Λος Άντζελες με την οικογένειά του για να σπουδάσει σύνθεση ιδιωτικά και στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια. Το 1951 επιστρατεύτηκε στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ και κατά τη διάρκεια της θητείας του διασκεύασε μουσική μπάντας και άρχισε να διευθύνει. Μετά την αποχώρησή του από την αεροπορία το 1954, ο Williams σπούδασε για λίγο πιάνο στο Juilliard School of Music και εργάστηκε ως πιανίστας τζαζ στη Νέα Υόρκη σε κλαμπ και σε ηχογραφήσεις. Αργότερα επέστρεψε στην Καλιφόρνια, όπου εργάστηκε ως πιανίστας στα στούντιο του Χόλυγουντ για ταινίες όπως «Some Like It Hot» (1959), «West Side Story» (1961) και «To Kill a Mockingbird» (1962). Εκείνη την περίοδο άρχισε επίσης να συνθέτει τραγούδια για τηλεοπτικές εκπομπές όπως το «Wagon Train» και «Gilligan’s Island». Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 έγινε γνωστός ως συνθέτης ταινιών καταστροφής μεγάλου προϋπολογισμού, όπως η «Περιπέτεια του Ποσειδώνα» (1972) και ο Σπίλμπεργκ, τότε επίδοξος σκηνοθέτης του ζήτησε να ασχοληθεί με την πρώτη του μεγάλου μήκους «The Sugarland Express» (1974). Έτσι ξεκίνησε μια συνεργασία δεκαετιών μεταξύ των δύο, με τον Ουίλιαμς να ετοιμάζει τις παρτιτούρες για τις πιο γνωστές ταινίες του σκηνοθέτη, όπως τα «Jaws», «Close Encounters of the Third Kind» (19770, «E.T.: The Extra -Terrestrial», τη συναρπαστική σειρά με ήρωα τον Indiana Jones (1981, 1984, 1989, 2008), το «Jurassic Park» (1993) και τη συνέχειά της «The Lost World» (1997), τη βιογραφική ταινία για το Ολοκαύτωμα «Schindler's List» (1993), το «Saving Private Rayan» (1998), το «Lincoln» (2012) και πολλά άλλα.

Κατά τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του, ο Williams δημιούργησε μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες μουσικές στην ιστορία του κινηματογράφου καθώς και εμβληματικά θεματικά τραγούδια για εννέα από τις ταινίες «Star Wars» (1977, 1980, 1983, 1999, 2002, 2005, 2015, 2019), τις τρεις πρώτες ταινίες με ήρωα το Χάρι Πότερ (2001, 2002 και 2004). Συνέθεσε επίσης θέματα για ορισμένα από τα ειδησεογραφικά προγράμματα του δικτύου NBC και για τους Ολυμπιακούς Αγώνες (1984, 1988, 1996, 2002). Το έργο του χαρακτηρίζεται από πλούσιο συμφωνικό ύφος, στιλ που επανάφερε στη μόδα τις συμφωνικές παρτιτούρες ταινιών καθώς το συνθεσάιζερ είχε αρχίσει να γίνεται κανόνας.

Εκτός από την κινηματογραφική του δουλειά, ήταν πολύ γνωστός ως συνθέτης συναυλιών και μαέστρος. Συνέθεσε συμφωνίες καθώς και κονσέρτα για διάφορα όργανα. Το 1980 έγινε ο μαέστρος των Boston Pops, κάνοντας περιοδείες και ηχογραφήσεις εκτενώς και μερικές φορές ηγούμενος της ορχήστρας σε ζωντανές ερμηνείες των πιο δημοφιλών κινηματογραφικών του δημιουργιών. Μετά τη συνταξιοδότησή του το 1993, παρέμεινε μαέστρος για τους Pops ενώ μετά από πρόσκληση διηύθυνε ορχήστρες όπως η Συμφωνική του Λονδίνου, η Φιλαρμονική του Λος Άντζελες, η Φιλαρμονική του Βερολίνου και της Βιέννης με εκτελέσεις δικών του έργων. Το 2009 συνέθεσε και διασκεύασε ένα τραγούδι για την τελετή ανάληψης καθηκόντων του Αμερικανού Προέδρου. Μπαράκ Ομπάμα.

Ο Williams τιμήθηκε με πολλές διακρίσεις και βραβεία για το έργο του. Ήταν υποψήφιος για 52 Όσκαρ και κέρδισε 5: για τη διασκευή του στο μιούζικαλ «Fiddler on the Roof», για το «Jaws», για το «Star Wars» (1977), για το «E.T. The Extra-Terrestrial» και για και τη «Λίστα του Schindler». Μια-δυο φορές, ήταν υποψήφιος για τρεις ταινίες την ίδια χρονιά. Κέρδισε 4 Χρυσές Σφαίρες για τα φιλμ «Jaws», «Star Wars», «E.T.» και «Memoirs of a Geisha» (2005). Τέλος ήταν αποδέκτης 3 βραβείων Emmy και 25 Βραβείων Grammy. Το 2009 του απονεμήθηκε το Εθνικό Μετάλλιο των Τεχνών, το υψηλότερο βραβείο που απονέμεται σε καλλιτέχνη από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, για τα επιτεύγματά του στη συμφωνική μουσική για κινηματογραφικές ταινίες. Οι ασύλληπτοι αριθμοί, τα σάουντρακ που ετοιμάζει εξακολουθητικά και ακάματα, όλα πιστοποιούν πως ο ακαταπόνητος συνθέτης δεν έχει σκοπό να μειώσει τους ρυθμούς του. Όπως τόνισε ο Σπίλμπεργκ απονέμοντας του Τιμητικό Βραβείο για το σύνολο της καριέρας του εκ μέρους του Αμερικανικού Ινστιτούτου Κινηματογράφου (2016) «Χωρίς τον Τζον Ουίλιαμς τα ποδήλατα τελικά δεν πετάνε. Ούτε οι σκούπες στους αγώνες κουίντιτς (Χάρι Πότερ), ούτε οι άντρες με τις κόκκινες μπέρτες (Σούπερμαν). Δεν υπάρχει Δύναμη (η Force του «Πολέμου των άστρων») κι οι δεινόσαυροι δεν εμφανίζονται στην Γη. Δε μαγευόμαστε, δεν κλαίμε, δεν πιστεύουμε. Τζον, με την πνοή σου έκανες πιστευτό κάθε φιλμ που έχουμε κάνει μαζί.»

------------------------------------------------------------------------

Εισηγητής ο Παναγιώτης Δενδραμής, πτυχιούχος τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, με δίπλωμα σκηνοθεσίας (Σχολή Σταυράκου) και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην ιστορία και θεωρία του κινηματογράφου. Είναι διδάκτορας του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (διατριβή "Η κινηματογραφική εκπαίδευση στην Ελλάδα"), όπου δίδαξε ως ακαδημαϊκός υπότροφος. Διδάσκει ιστορία του κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου.

Το σεμινάριο πραγματοποιείται κάθε Τρίτη στις 8.30μ.μ. στο στέκι της Δράσης, (Πάρνηθος 21, Βριλήσσια). Tαυτόχρονα μεταδίδεται διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας zoom:
Meeting ID: 850 0197 3068
Passcode: 497276

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση


readers  151


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Περί ποιήσεως (Μιχάλης Γκανάς)
Κι εσύ που ξέρεις από ποίηση κι εγώ που δεν διαβάζω κινδυνεύουμε. Εσύ να χάσεις τα ποιήματα κι εγώ τις αφορμές τους.


Τα σχόλια σας...
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο18/11/2024 Χαράλαμπος Λαζάνης
Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρίξουν μια φρέσκια ματιά στα του οίκου τους. Το τί πραγματικά παίζεται με το ψυχομαχητό και το λαχάνιασμα των Δήμων πίσω από την "Αποκεντρωμένη" στη Δράση το έχουμε εμπεδώσει καλά, δηλαδή με όρους υπαρξιακούς της αυτοδιοίκησης. Από πλευράς του ο Δήμαρχος προβληματίζεται, όχι χωρίς θάρρος, με τα "κουρασμένα αντανακλαστικά" του πολιτικού συστήματος, ενώ οι σύμβουλοι της απερχόμενης Διοίκησης παραμένουν σε αφασία, κολλημένοι στο συστημικό τροπάρι της νομιμότητας. Εξαιρετικά διαυγής, ακριβοδίκαιη και σε πνεύμα δημοκρατικό/αυτοδιοικητικό -κοινοτιστικό θα έλεγα- η τοποθέτηση της δημοτικής μας Συμβούλου Μαρίνας Παπαχριστοδούλου.
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο12/10/2024 Μαρία Κυρίτση
Πολύ ωραία η χθεσινή πρωτοβουλία που πήρε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Έκλεισα την οθόνη στο σπίτι και έφτασα στο ΤΥΠΕΤ για να παρακολουθήσουμε ΜΑΖΙ μια εκδήλωση πρωτίστως πολιτική, όπου η συμμετοχή, η συμπαράσταση και η διαμαρτυρία απέναντι στην ανεπάρκεια/ασυδοσία της κεντρικής διοίκησης είναι για μένα προσωπική ανάγκη και κοινωνική υποχρέωση. Και η μαζική παρουσία πολιτών είναι σημαντική τόσο στην κάθε γειτονιά όσο και στο στάδιο. Δυστυχώς μικρό τμήμα της συναυλίας μπορέσαμε να παρακολουθήσουμε αφού σύντομα έφτασε η ώρα της προκαθορισμένης προβολής. Μάταια κάποιοι προσπαθήσαμε να επισημάνουμε ότι η βραδιά ήταν ξεχωριστή και η παράστασή μας στο γεγονός είναι σημαντική, όχι μόνο για τους πενθούντες ή τους κυβερνώντες αλλά κυρίως για τους εαυτούς μας. Ότι η λέσχη δεν είναι μόνο ομάδα προγραμματικής προβολής ταινιών, αλλά πολύ περισσότερα πράγματα και το αποδεικνύει συνεχώς. Ότι δεν ήταν σοβαρή παρέκκλιση να καθυστερήσει η προβολή για 1 - 1,5 ώρα. Διαφωνήσαμε άσχημα (ειπώθηκαν λόγια που δεν θέλω να μεταφέρω), χωριστήκαμε στα δυό, ψηφίσαμε (!) και τελικά κάποιοι αποχωρήσαμε (ένθεν και ένθεν) πικραμένοι. Αν πιστεύουμε ότι η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" έχει πολιτιστικό και κοινωνικό και πολιτικό πρόσημο, αυτό πρέπει να γίνει ξεκάθαρο. Όσοι συμμετέχουμε και αγαπάμε αυτή τη δράση, ας την στηρίξουμε και, μέσα από τις διαφωνίες μας, ας την προστατεύσουμε.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2024 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου